Dragi breslaşi,
Multe lucruri se schimbă mereu, face parte din evoluţia noastră şi e un proces continuu. După cum aţi observat deja probabil şi în „casa noastră” Breslo, s-au schimbat multe lucruri în ultima vreme, cel mai mare fiind întregul aspect al platformei, care, după părerea mea, arată foarte bine.
Printre toate modificările făcute şi nefăcute, eu aş vrea să vorbesc azi de un lucru care a rămas neschimbat şi care e crucial pentru vânzători şi pentru succesul fiecărui magazin. Pentru că de când am început să scriu articole pentru Breslog, mă frustra faptul că nu puteam ajunge la toate produsele care mă interesau pentru un anumit subiect sau un anumit moodboard. De ce? Pentru că produsele nu erau etichetate corect şi astfel nu-mi apărea în Căutări deşi vizual se încadrau în categoriile necesare. Un pas mic dar cu siguranţă unul ce nu trebuie scăpat. Vorbesc azi despre Etichetele produselor.
Un exemplu bun de produse supra-etichetate. E bine să etichetezi produsul cu cât mai multe cuvinte însă acestea trebuie să descrie produsul tău cât mai bine. Atunci când un client caută un produs după o descriere e bine să găsească printre primele rezultate ceea ce caută. Un produs în fromă de peşte, ceea ce căutam iniţial, a apărut de abia pe pagina 13. Aşa că pe lângă etichetarea corectă, mai trebuie să ţinem cont şi de ordonarea produselor după relevanţă, află AICI mai multe detalii.
Titlul produsului
Şi titlul e o etichetă în sine, asigură-te că e cea mai bună pentru produsul tău. Aşa că în loc de Produs cod 01 poţi folosi Colier geometric din fetru. Dacă doreşti să denumeşti fiecare produs în parte cu un nume specific sau un cod specific, pentru a-ţi organiza comenzile mai eficient, adaugă-le în paranteză, ghilimele sau chiar în descrierea produsului. Prin urmare, trebuie să incluzi categoria produsului în titlu – Colier, Cercei, Broşă etc. – şi poate una sau două sub-categorii, cum ar fi materialele incluse în realizarea produsului – din sîrmă, cu pietre, din piele etc. sau forma acestuia – circular, statement, geometric etc.
Titlu editat cu cuvintele cheie | Tricou B.Design
Etichetele produsului
Ţine minte, cu cât foloseşti mai multe etichete/ cuvinte descriptive pentru produsul pe care îl vinzi, cu atât ai mai multe şanse să ajungă la cumpărători. Aşadar atunci când adaugi un Produs Nou în magazinul tău asigură-te că e încadrat corect în Categoriile şi Sub-categoriile pre-definite. Iar când ajungi la etapa Etichetării produsului, iată câteva lucruri pe care trebuie să le ai în minte:
-
Tip
Încearcă să fii cât mai specific. Dacă ai un colier, de exemplu, etichetează-l şi în funcţie de tipul acestuia (pandantiv, medalion, chocker, collar etc. – AICI găseşti toate tipurile de coliere şi denumirile lor). La fel şi cu o geantă, adaugă şi messenger, poşetă, clutch, plic, sac etc. (AICI poţi găsi toate tipurile de genţi).
Etichete potrivite tipului – colier, chocker, la baza gâtului, medalion| Colier Magiccraft
-
Formă
Observă ce formă are produsul tău, poate fi abstract: rotund, triunghi, semi-circular, geometric, neregulat, tub, picătură etc. sau poate avea o formă figurativă: frunză, floare, câine, pasăre, peşte, mână, ochi etc.
Etichete potrivite formei – peşte, balenă, delfin, pătrat, dreptunghi | Husă tabletă Ritaboth121
-
Culoare
Dacă produsul tău e albastru, încearcă să adaugi şi nuanţa specifică: bleumarin, turcoaz, ciel, baby-blue, albastru electric, ceruleum etc. Sau dacă e verde mai poţi adăuga şi: fistic, neon, emerald, kaki. Iar dacă produsul are mai multe culori, le poţi eticheta pe fiecare şi poţi adăuga şi multicolor, colorat, culori, curcubeu etc.
Etichete potrivite culorii – albastru, bleu, turcoaz, ciel, cyan, blue | Guler AuraHandmadeArt
-
Materiale
Da, ai o categorie separată pentru materialele din care e realizat produsul tău, dar le poţi include şi la etichete, poate mai descriptiv. Aşa că dacă ai un inel cu pietre semi-preţioase poţi adăuga la etichete şi numele pietrelor, precum: cuarţ, agat, rubin etc.
-
Mărime
De multe ori, m-am lovit în căutări şi de mărimea produselor, dacă pentru o anumită ţinută aveam nevoie de un anumit tip de cercei: mici, cu şurub, candelabru, lungi, cu lanţ, statement sau supra-dimensionaţi.
Etichete potrivite mărimii – mici, cu surub, stud | Cercei EtnoWare
-
Sinonime
Aici poţi include toate cuvintele care îţi vin în minte atunci când priveşti produsul tău, ce îţi inspiră el atunci când îl priveşti. De exemplu o broşă în multe nuanţe albastre îţi poate aduce aminte de mare, apă, cer, ocean. Sau poate de un anumit anotimp/ sezon, o rochie cu nuanţe calde (roşu, galben, oranj) te poate duce cu gândul la vară, soare, apus. Dacă ai spre exemplu nişte cercei în formă de frunză sau o haină cu acest imprimeu, la etichete, pe lângă frunză mai poţi adăuga şi: copac, pădure, toamnă chiar vânt.
Etichete descriptive – ghindă, frunză, stejar, toamnă, copac, arbore, natură | Broşe Buburuzacughetute
-
Funcţie
Un obiect, mai ales unul funcţional, îl poţi eticheta şi cu atribuţiile sale, prin urmare la o pernă îi poţi adăuga următoarele etichete: decor, decorativ, casă, pat, somn, vis, moale, pufos. O bijuterie poate fi: clasică, elegantă, delicată. Un săpun sau produs hand-made de îngrijire poate fi etichetat şi cu: bio, eco, natural, baie, corp, igienă.
Etichete potrivite funcţiei – cremă, soluţie, ten, piele, corp, baie, îngrijire, cosmetic, bio, natural | Cremă MarieAntoinette
Aceste etichete nu vor ajuta numai clienţii tăi, care cu siguranţă vor găsi mai repede ce caută şi astfel vor ajunge mai repede la tine, ci şi pe noi, breslog-erii, care scriem articole şi creem planşe cu produsele de pe Breslo, articole care până la urmă, sunt o bună platformă de promovare şi pe deasupra, una gratuită. Spor la etichetat!
Voi ce trucuri mai folositi? Spuneti-ne in comentarii, sa invatam cu totii!
Spor la vanzari!
Ai impachetat asa de frumos sfaturile acestea ca trebuie sa-ti multumesc.
Ma bucur sa aud ca au fost folositoare. :)
Foarte bun articol.Mersi de sfaturi , am si intrat sa re-tag-uiesc :D
Bine punctat, merci pentru sfaturi!
foarte bune sfaturi
[…] Cea mai mare greseala pe care o poti face este sa nu iti denumesti cum trebuie produsele. Un titlu care nu iti descrie produsul nu va fi gasit nici de Google, nici de cumparatori. NU pune titluri de forma“COD 2417”! Foloseste in schimb titluri descriptive, complete, de forma “Cercei din argint cu agate rosii” pentru a-ti creste exponential vanzarile. Mai multe detalii aici. […]
Articolele sunt intradevar profesioniste si cu siguranta conduc spre succes.