Preţul este probabil unul dintre acele elemente care ne dau cele mai mari bătăi de cap. Despre preţ am mai scris câteva articole şi nu vreau să mă repet.
Cu siguranţă ştii deja că preţul face parte din strategia ta, atât pentru promovare cât şi pentru poziţionarea pe piaţă. Astfel, preţul transmite şi el un mesaj despre brandul tău, aşa cum fac şi creaţile tale sau imaginea ta.
Cheiţă cu dantelă – juli
Când calculezi preţul pentru produsele tale iei în considerare mai mulţi factori, printre care se regăsesc şi costul materialelor, cheltuielile legate de desfăşurarea activităţii, timpul investit, originalitatea produsului, dacă este unicat sau nu, tehnica de lucru folosită, experienţa ta, notorietatea brandului, preţul segmentului tău de piaţă şi alte criterii pe care le consideri importante. Unele sunt uşor de măsurat, cum ar fi costul materialelor, altele sunt adevărate provocări.
Cum măsori în cifre o idee originală? De cele mai multe ori în spatele unei idei cu adevărat originale, deşi poate îţi vine pe moment, se află experienţa ta personală de-a lungul timpului. Iar asta se poate dovedi foarte greu de măsurat şi nu cred că există o formulă specială.
Cel mai bine este să ceri pentru munca ta preţul care ţi se pare cel mai potrivit.
Un alt element important este valoarea percepută a produselor tale, adică cât sunt dispuşi clienţii tăi să plătească. Dacă preţul este prea mic, clientul se va gândi că produsul nu este de calitate, iar dacă preţul este prea mare este posibil să vinzi foarte puţin sau deloc.
Încearcă să afli care este profilul clientului tău, ce îi place, ce fel de persoană este, din ce mediu social vine, cât câştigă şi cât din această sumă este dispus/ă să cheltuie pe produse handmade. Poate chiar cunoşti astfel de persoane. Acest lucru te va ajuta să stabileşti un preţ corect, care va consolida strategia ta de marketing şi îţi va aduce mai multe vânzări.
Cercei lungi cu cuarţ – kittenhood
O opţiune ar fi să oferi preţuri pentru toate buzunarele. Să zicem că desenezi pe tricouri cele mai haioase ilustraţii originale. Acesta presupune anumite cheltuieli, dar cum desenele tale sunt foarte populare, poţi crea lucruşoare mai mici, de exmeplu insigne, făcând astfel accesibile creaţiile tale mai multor persoane.
Deasemenea, poţi grupa produsele. Dacă creezi bijuterii, poţi combina într-o singură postare o pereche de cercei cu o brăţară, iar preţul lor împreună să fie puţin mai mic decât dacă sunt achiziţionare separat. Această metodă funcţionează pentru că clientul simte că primeşte mai multă valoare pentru banii cheltuiţi.
Nu uita:
– Să adaugi şi o marjă de profit la preţurile tale
– Un preţ mic nu înseamnă neapărat vânzări multe
– O creştere minoră a preţurilor îţi poate aduce un profit măricel
– Nu există un singur mod corect de calculare a preţurilor
Mi-ar plăcea să ştiu cum îţi calculezi tu preţurile, care sunt criteriile de care ţii cont, dacă eşti mulţumit/ă de nivelul preţurilor tale, ce părere au clienţii despre preţurile practicate de tine.
Cu siguranţă ne putem ajuta unii pe ceilalţi cu aceste informaţii.
Mult succes!
Eu cred ca am ajuns in sfarsit la “pretul corect” , aceasta dupa multe calcule si discutii. Am ajuns la concluziz ca nu trebuie sa ne vindem ieftin!Un pret mic pentru produsele tale inseamna ca ,in definitiv, atat consideri tu ca valorezi … deci cum vrei atunci sa te valorifice ceilalti?
Mai este inca o problema cre trebuie pusa aici pe BRESLO , aceea a produselor “revandute” care sunt vandute ca si handmade sau ca “materiale” si cu al caror pret nu se poate concura uneori(vezi tu…daca pui acolo un adaos cat de mic peste pretul din china tot castigi ceva).
ma bucur sa pot ilustra un articol atat de util!
Adevarul este ca aici pe breslo produsele nu incorporeaza numai munca si creativitate, dar si multa dragoste si pasiune. Nici nu se compara cu produsele obtinute industrial. Cred ca e foarte greu sa accepti ca vanzator un pret mic pt ce ai muncit cu mult drag. Sunt sigura ca multi artizani sunt de acord cu mine: mai bine sa dai cadou un produs decat sa il vinzi ieftin.
Sunt si eu de aceeasi parere cu Olly-Lolli, decit sa vind un ornament cu un pret mic prefer sa fac cadou persoanelor dragi mie pentru ca am muncit ore in sir, chiar nopti .Cu siguranta vor fi apreciate.
Sunt mereu nehotărâtă cu privire la preț, dar ceea ce pot să spun sigur este că promovarea produselor/magazinului îmi ia cel mai mult timp, și nu crearea lui în sine. Incredibil cât timp îți poate răpi fotografierea produselor și apoi administrarea site-ului, paginii de Facebook, magazinului de pe Breslo etc. :)