Sârma, produsul cel mai comun realizat din metal, este baza bijuteritului. Tensionată, tare sau maleabilă, bătută sau răsucită, din banala sârmă pot ieşi obiecte dintre cele mai extraordinare, pentru că şi sârma are proprietăţile ei care pot fi exploatate, păstrează formă, poate crea volume, transparenţe, dă informaţii specifice ca barieră, vulnerabilitate, link, paradox.
Pentru prelucrarea sarmei nu e nevoie de cine stie ce aparatură, câţiva cleşti sunt suficienţi.
Dar pe cât de sărac este instrumentarul, pe atât de grozav este rezultatul.
O unealtă care mie mi se pare, însă, perfectă pentru sârmă este croşeta. Tehnica de lucru imprumutata din munca textila, crosetatul sârmei duce la obiecte delicate, care contrastează cu raceala materialului.
O artistă care foloseşte de prin 1995 tenica croşetatului, ca freelance, dar ajungând să colaboreze, la o adică, şi cu Chanel, este nemţoaica Ines Schwotzer, care împleteşte sârmă de oţel inoxidabil pe linia delicat şi rece de care vorbeam mai devreme.
sursa foto http://www.schwotzer-design.de/
Cât de bizare ar părea creaţiile lui Ines, Karin Kortenhorst experimentează cu sârmă şi mai abitir, lucrând ornamente pentru cap cu volume formidabile, căutând să exprime mai mult decât delicateţe. Obsesia oamenilor pentru status şi ierarhie, contactul şi distanţa (cu aplicaţie pe coroană, obiect care dă putere si protecţie, dar în acelaşi timp crează distanţă), acest gen de paradox exprima Karin şi ce material mai bun decat sârma putea găsi pentru asta.
Spectaculosssssss!! nu am cuvinte…creatii fantastice la dimensiuni fabuloase… vreau sa o mentionez si eu pe Elizabeth Berrien
(http://www.wirelady.com ) este exceptionala, nu te poti impodobi cu creatiile ei dar trebuie mentionata
Excelent articol si foarte bine argumentat, iar creatiile sunt avangardiste, pe gustul meu!
Wow!!!
Si pentru creatii si pentru autoarea articolului!
bai, nu stiu cum gasesti asemenea/atat de multe stunniiiiiing pieces!
sorry, eram eu mai sus!ma ascund sub identitatea prietenului!:D