Bijuteria devine odată cu noi, energia care pusă în mişcare atunci când ea trece de la idee la reprezentare este ceea ce putem numi originalitate şi aici avem multiple exemple de bijuterie contemporană care nu numai că se oferă ca obiect dar şi ca operă de artă.
Într-o societate în care totul interacţionează până la dizolvarea personalităţii şi impunerea de modele care să ne conducă exact acolo se doreşte, există artişti care ne propun o altă cale spre a percepe şi a consuma obiectele de bijuterie.
ab.jewellery lucrează inele din materiale naturale şi neconvenţionale pe care le mixează cu abilitatea unui meşter bijutier care îşi asumă legătura cu natura până la esenţe.
Am stat de vorbă cu ab.jewellery care ne-a vorbit despre pasiunea lui pentru artă şi obiect, despre lucrul cu lemnul şi importanţa lui in realizarea obiectului finit.
Cum a început pasiunea pentru lucrul cu lemnul?
Ca si artist, am tendinta intotdeauna sa apelez la diferite mijloace de exprimare vizuala. Am terminat pictura dar acest lucru nu m-a oprit, in demersul meu artistic, sa apelez si la alte forme de exprimare artistica: foto, video, sculptura, instalatia si uneori chiar performance-ul. Intalnirea cu bijuteria, ca forma de exprimare, nu este doar o pura intamplare. Mi-am dorit intotdeauna sa creez sculpturi de mici dimensiuni, iar expunerea lor sa fie facuta prin intermediul omului. Mi-am dorit ca aceste lucrari de mici dimensiuni sa interactioneze direct cu consumatorul de arta sau de frumos. Pana la urma arta este facuta pentru a fi privita sau, in acest caz, chiar purtata.
Si acum trec la intrebarea dvs, de ce pasiunea pentru lucrul cu lemnul? Lemnul este un material natural, cald, care din punctul meu de vedere se muleaza perfect pe fiinta umana, amandoua fiind forme organice care exprima/degaja un anumit fel de energie.
Cum anume îţi alegi materialele cu care lucrezi şi cât de mult te inspira ele în procesul de creaţie?
Intotdeauna, in procesul de creatie, pornesc de la o schita. In arta, totul depinde de forma finala a lucrarii. Daca in pictura se foloseste contrastul dintre culori, in bijuterie, se creaza un contrast intre material si forma. In cazul pieselor AB Contemporary Jewellery, contrastul este intre materialul principal, lemnul, si, de la caz la caz, metalul, piatra, ceramica sau alte materiale, oarecum neconventionale pentru bijuterie, precum: pluta, rasina sintetica, rasina ceramica.
În ce măsură te preocupă caracteristicile eco ale creaţiilor tale?
Eco? Este un cuvant din ce in ce mai des folosit in societatea actuala. Da, as putea afirma ca lucrarile mele sunt eco avand in vedere ca folosesc resturi dintr-un material care la un moment dat a fost o mica parte a materiei vii. Se poate spune ca salvez o mica bucatica din ceva, care a fost un organism viu, creat de natura, dandu-i o alta conotatie si facandu-l sa interactioneze cu omul.
Prin bijuteria contemporana, eu, Andrei Berindan, am decis sa creez forme, dintr-un material dat de natura, pentru cineva care a fost insusi creat de natura.”
Be First to Comment