MelaniaLupu – Tablou cu flori multicolore cu pret redus
Cine nu iubeşte reducerile? Sau promoţiile, fie ca sunt de genul cumpără 1 produs, iar al doilea îl iei la jumătate de preţ sau plăteşti 2 şi primeşti 3 sau orice alt joc de cifre..toate acestea sunt spre încântarea clienţilor. Un fel de mai mult, pentru mai puţin.
Reducerile au început să facă parte din rutina cumpărătorilor. Marii comercianţi au reduceri la fiecare sfârşit de sezon, ba chiar se merge atât de departe încât sunt reduceri şi la mijlocul sezonului.
Întrebarea este, când vine vorba de produsele handmade, care este momentul pentru un artizan să organizeze reduceri pentru produsele sale? Cred că nu există o reţetă ideală pentru această situaţie, ci totul depinde de piaţă.
Principalul motiv pentru care sunt organizate reducerile este reducerea stocurilor. Mai jos găsiţi câteva situaţii:
– Dacă unele produse din magazin nu se vând deloc, este un moment bun pentru reducerea preţurilor acestor produse.
– Dacă produsele tale sunt de sezon, cum ar fi fularele croşetate sau mănuşile de lână, poate fi ideal să ai o reducere de preţuri pentru aceste produse în sezonul cald.
– Dacă vânzările pentru un anumit produs, la care ai observat o sezonalitate în vânzări, scad, iar acest lucru se întâmplă şi pentru ceilalţi vânzători, dar ei nu au redus preţurile încă, este momentul ideal pentru ca tu să fi primul care reduce preţurile.
DomnisoaraBabacilu – Little Black Ribbon cu pret redus
Pentru ca perioada de reduceri organizată de tine să aibă succes este bine să analizezi un pic situaţia pieţei, ce fac ceilalţi artizani şi dacă se poate, să fi primul care îşi anunţă reducerile. Bineînţeles, dacă vânzările pentru produsele tale sunt constante, atunci nu este nevoie să reduci preţurile.
Deasemenea, anunţă clienţi tăi de oferta din magazinul tău şi răspândeşte vestea pe toate canalele ce le ai la dispoziţie.
Sper ca sunt utile aceste mici sfaturi.
Tu când alegi să organizezi oferte în magazinul tău?
LATER EDIT:
Modalităţile prin care ne putem promova/anunţa promoţiile sunt numeroase. Astfel, prima dată anunţi promoţia ta în magazin – în descrierea produsului respectiv şi poate chiar şi în denumirea lui. Ştiu că, din păcate, nu toţi clienţii citesc ceea ce am scris în magazinul nostru pentru ei, de accea poţi crea un banner special pentru promoţii care să-l foloseşti în perioada de promoţii – astfel, cu siguranţă, clienţii vor afla de ofertele tale. Deasemenea poţi crea o categorie specială în magazinul tău pentru produsele ce au un preţ special sau fac parte dintr-o ofertă promoţională.
Evită să adaugi oferta pe post de produs. Poţi, în schimb, să pui o poză sugestivă cu oferta ca poză secundară la produsele ce fac parte din oferta ta promoţională.
Apoi, mai poţi anunţa promoţiile tale pe forumul Breslo, pe blogul personal, Facebook, Twitter şi am găsit că e foarte eficient să ai un newsletter (de care să nu abuzăm) în care să anunţi clienţii tăi de promoţiile tale. Eu una mă bucur tare de fiecare dată cand primesc astfel de veşti.
Imi place sa ofer reduceri sau expediere gratuita in weekend. Am incercat deja la Breslo in weekendul trecut, dar de data aceasta n-am avut vanzari…E buna ideea reducerilor de sezon, se poate aplica si la magazinul meu. Toate sfaturile de mai sus sunt binevenite!
Cateva sfaturi mai concrete pe ce cai sa anuntam promotiile ne dai ? La mine parca e de fiecare data la fel, ori fac reduceri ori nu, tot aia e. Chiar am avut la un moment dat o promotie si clienta care a facut o comanda nici nu a observat. Deci ce ar trebui sa facem sa nu ne trezim ca ne agitam degeaba?
Reducerile de sezon sunt foarte bine primite.. :)
Arabela, in ceea ce priveste caile pe care ne putem anunta promotiile te inteleg foarte bine.
Ideea e sa anunti in magazin (bineinteles), la produsul respectiv si poate chiar in denumirea lui (stiu ca, din pacate, nu toti clientii citesc ceea ce am scris in magazinul nostru pentru ei). Apoi, cred ca mai putem anunta pe blog, facebook, twitter si am gasit ca e foarte eficient sa ai un newsletter (de care sa nu abuzam) in care sa anunti clientii tai de promotiile tale. Eu una ma bucur tare de fiecare data cand primesc astfel de vesti.
Si eu prefer weekendul pentru reduceri. Poate nu e un sfat bun de marketing, dar eu organizez reducerile…pe culori! Am inceput cu produse care contin culoarea albastru, o sa continui cu rosu…:D Mi se pare important sa pun si un strop de distractie in treaba asta.
Mi se pare tare draguta ideea cu reducerile pe culori! si cred ca e o chestie buna! :)
Stiu ca uneori ideea de marketing pare asa mai ‘rigida’ dar de fapt este ok orice functioneaza pentru tine..plus ca este inca o zona in care putem sa ne exprimam creativitatea!
Eu am folosit promotia, de exemplu, ca un fel de reclama la un nou produs pe care l-am introdus in magazin. De obicei nici nu prea am de unde sa fac o reducere la produsele mele… :) Si nici nu sunt sezoniere… Asa ca alt motiv nu prea as avea de reducere.