Pozele atrag atenţia asupra unui produs, dar descrierea este cea care familiarizează clientul cu produsul şi povestea lui.
Fiecare produs handmade spune o poveste şi este o expresie a creativităţii tale, iar atunci când cineva alege handmade o face atât pentru produsul în sine cât şi pentru povestea şi semnificaţia lui.
O descriere corectă şi completă a produselor este vitală. Astfel, clientul îşi va da seama dacă produsul respectiv i se potriveşte şi va şti exact la ce să se aştepte atunci când il va primi şi astfel nu va fi dezamăgit. După cum am citit undeva, produsele trebuie descrise astfel încât să îţi poţi da seama ce şi cum este şi fără poze.
Pozele şi descrierea produselor trebuie să fie în aşa fel încât potenţialul client să se poată imagina purtând acel produs sau să poată vizualiza cum s-ar încadra în casa lor.
Mai jos găsiţi o serie de recomandări pentru o descriere cât mai completă şi eficientă, pe care le-am cules de pe Forumul Breslo şi nu numai.
– Cea mai importantă informaţie despre produs trebuie să fie prima. Clienţii vor să afle cât mai repede cât mai multe, de aceea este bine să scrieţi cât mai liber, să folosiţi bullet-pointuri şi liniuţe.
– Spune povestea produsului. Scrie despre ce te-a inspirat atunci când ai creat produsul respectiv, ce reprezintă, care este povestea lui. Deasemenea, poţi scrie despre procesul de creaţie şi tehnica folosită. Orice informaţie despre procesul creativ este bine primită şi adaugă un plus de valoare produselor tale.
– Măsoară şi cântăreşte produsul. Este foarte important să redai dimensiunile excat ale produsului şi dacă se poate chiar şi greutarea acestuia. Pentru a reda dimensiunile exacte ale produsului ajută să îl fotografiezi pe model sau obiecte decorative comune, care se găsesc la oricine în casă (se mai poartă fotografierea accesoriilor lângă o riglă sau bănuţ). Dimensiunile nu trebuie să lipsească nici în cazul îmbrăcămintei (cu toţii suntem unici şi avem mărimi diferite), genţilor şi al altor obiecte decorative sau accesorii.
– Foloseşte adjective. Cât mai multe, descriptive şi cât mai ales relevante pentru produsul tău, cum ar fi: mare, mic, mediu, moale, tare, uşor, greu, pufos, chic, elegant, funky, etc.
– Descrie materialul din care e făcut produsul şi proprietăţile lui. Fie că e vorba de metal, lut polimeric, sticlă, ceramică, lână, bumbac , etc. se poate întâmpla ca unele persoane să aibă alergii.
– Scrie despre cum se pot îngriji produsele, mai ales când este vorba despre articole de îmbrăcăminte sau genţi pictate şi nu numai.
– Dacă ai fotografiat produsul împreună cu obiecte decorative, este recomandat să precizezi exact ce va primi clientul, pentru a nu crea aşteptări false.
– Descrie cum este împachetat şi livrat produsul.
– Verifică să nu ai greşeli de ortografie (se întâmplă destul de des când scriem la calculator), acestea pot denota nesiguranţă sau lasă o impresie greşită.
Sper că vă sunt de folos aceste recomandări şi ca de obicei, vă invit să completaţi şi voi lista cu astfel de idei şi sugestii.
Foarte folositor acest ghid! Multumim!