NUME : Nicoleta si Rodica
OCUPATIA : people @ BURP
WEBSITE : http://burp-nevergrowup.blogspot.com/
Cum ati ales numele Burp?
Naming-ul este foarte important, dar noi nu am vrut sa il “fortam” in vreun fel. Asa ca ne-am gandit ca va aparea el singur atunci cand va fi gata – si exact asa s-a si intamplat. Practic, nu l-am ales noi pe el – ci el pe noi :)
Pentru noi, numele “BURP” a avut intotdeauna 2 intelesuri. In primul rand, este un lucru definitoriu pentru bebelusi, iar brand-ul nostru pretuieste copilaria mai mult decat orice. Dar pe langa acest lucru, BURP mai reprezinta ceva: este vorba despre acel sentiment de satietate, atunci cand esti “fed up” in legatura cu lucrurile comune pe care le tooot gasesti in magazine.
Cum ati inceput sa creati accesorii si ce ati facut inainte de asta?
BURP a aparut prin iarna lui 2006. Ne-am apucat sa cream personaje mai mult in joaca – in scop “terapeutic”, cum glumim noi. Pe atunci lucram si aveam nevoie de ceva care sa ne faca sa reluam legatura cu acel “copil interior” care credem ca exista in fiecare persoana. Si fiindca tot a venit vorba despre job, am lucrat amandoua in publicitate pentru o perioada de timp. S-ar putea spune ca mai facem asta si acum – insa este publicitatea noastra, nu a altora :)
Care e povestea cainelui atomic – logo-ul vostru?
Catelul atomic s-a nascut pe ecranul si din mainile unui bun prieten si ale unui si mai bun artist, NOPER (http://www.noper.ro). Nasterea lui a fost un eveniment foarte fericit si foarte rapid – o mica explozie nucleara, un catel putin prajit si luminat pe dinauntru, un mare “BURP” cu floricele de camp.
“Never grow up” e un indemn sau o dorinta secreta?
Nu este o dorinta secreta, ci una cat se poate de evidenta! Ne plac oamenii care nu se iau prea in serios si cei pentru care a avea un job “important” de 8 (sau mai multe) ore, a fi imbracat la costum si a avea capul plin de griji nu sunt neaparat idealuri. Bine, aceasta este o imagine voit simplista – but you get the picture :)
Nevergrowup este sloganul BURP si poate fi vazut ca un indemn, ca o declaratie, ca un stil de viata. Alegeti voi.
Da, OK, daca vreti, puteti sa ii spuneti si “sindromul Peter Pan” – nu-i nicio suparare :)
Care e conceptul Burp?
BURP inseamna o lume in care poti face exact ce vrei tu, fara sa-ti pese prea mult de reguli si rigori de vreun fel.
Ne-am definit la un moment dat stilul ca fiind “sweet’n’street” – ceea ce inseamna ca acesti kiddiez creati de noi au intotdeauna elemente din ambele categorii: un sunt niciodata 100% draguti sau veseli sau roz sau perfecti. Poate chiar ca in realitate…
Ce fel de accesorii creati si care sunt materialele preferate?
Obiectele BURP sunt foarte diverse: cercei, brose, curele, bratari, tricouri, semne de carte (BURPmarks) si asa mai departe. Pentru noi conteaza insa mai putin forma pe care acestea o iau – important este mesajul continut de ele.
Inca de la inceput, BURP a fost despre “personaje”. Ne place sa oferim fiecarei creatii un nume, o personalitate si, bineinteles, o poveste. Toate aceste povesti pe care le atasam personajelor noastre pot fi “citite” insa pe mai multe niveluri, in functie de disponibilitatea privitorului. De multe ori, primul nivel de interpretare este funny si voit superficial, insa la o privire mai atenta se poate observa ca in acea poveste sunt “plantate” diverse mesaje sociale, politice, personale etc. Deci nu va mirati prea tare daca vreun personaj va seamana sau are atat de multe lucruri in comun cu vreun prieten sau cu o “vedeta”.
Cat despre materialele preferate, momentan lucram foarte mult cu piele naturala – de cele mai multe ori reciclata. Acesta este materialul pe care l-am folosit inca de la inceput si care inca ne mai provoaca imaginatia. Dar am lucrat si cu materiale textile, vinil, lemn etc.
Faceti usor rost de materialele necesare sau gasirea lor e una dintre pietrele de incercare?
In principiu, nu gasim foarte greu materiale. Poate si fiindca de obicei ne vin idei de a folosi ceea ce avem deja sau un material pe care l-am vazut si pe care stim de unde sa il procuram. Putin mai difícil este atunci cand avem vreo comanda speciala – dar aici intervine imaginatia si reusim intr-un final sa gasim materialul “perfect” :)
In afara de simtul umorului, ce alte calitati trebuie sa ai pentru a reusi intr-un demers ca la vostru?
Nu stim nici noi exact ce ne trebuie pentru a reusi. Daca stiam, eram deja acolo
Simtul umorului este destul de necesar in viata, pur si simplu. Iar pentru a “reusi” sa faci ce iti place, nu ai nevoie decat de putin curaj si de putin noroc. Deci este un fel de 50%-50% intre ce poti face tu si ce pot face altii pentru tine.
Care e lucrul cel mai placut lucrand cot la cot (cu Burp)?
Expresia “cot la cot” este foarte potrivita in acest caz, fiindca mai mereu avem coatele pline de lipici sau culori. Dar la BURP lucram nu doar cot la cot, ci si gand la gand, suflet la suflet, idee la idee si asa mai departe. Adica ne plac si procesul si rezultatul. Mult de tot. Si acesta este cel mai placut lucru.
Blogul vostru este in engleza. Aveti in majoritate vizitatori straini sau creatiile voastre(copilasii) “se exprima” mai bine in aceasta limba?
Si-si. Daca va uitati pe blogul nostru, primele post-uri erau in limba romana. Insa treptat, dupa ce am primit cereri de a face cumva “povestile” accesibile si pentru cititorii din strainatate, s-a trecut la engleza si se pare ca toti kiddiez sunt fericiti asa. De altfel, ne bucura si pe noi faptul ca micutzii nu mai sunt analfabeti. Deci este practic o situatie win-win :)
Designul creatiilor voastre e plin de candoarea copilariei. Cum reusiti sa v-o pastrati?
Nici noi nu stim prea bine. Adevarul este ca “luptam” in liga celor care vor ca expresii precum “esti copil?” sa piarda elementul insinuant negativ. Credem ca e bine sa fii copil – daca vrei si daca poti. Iar BURP te ajuta, daca iti doresti acest lucru.
Ce povesti ne-ar spune “the kiddiez” daca i-am putea auzi? Si-au mai rezolvat din probleme?
The kiddies sunt atat de vorbareti, incat si-ar spune povestile oricui se arata dispus sa ii asculte. Dar odata ce au inceput, va fi foarte greu sa mai scapati de ei! Intrebati-i pe cei care au cate un exemplar acasa…nu au mai putut pleca fara sa adopte micul santajist sentimental!
Din pacate, nu si-ar mai rezolvat din probleme, oricat de mult am cheltui noi pe orele de terapie. Am inceput sa credem ca asa va fi mereu… O fi bine?
Creatiile voastre se gasesc si in magazine clasice?
Da, cativa BURP kiddiez au fost adoptati de niste magazine si multi altii sunt asteptati sa se transforme cat de curand in “stocuri”, insa momentan le e greu sa plece de acasa. Insa cat de curand vom ramane fara alimente pentru ei si vom fi fortate sa ii trimitem in magazinele care ii cer.
Veti mai diversifica produsele si cu alte tipuri de accesorii?
La BURP avem mereu ceva nou. Cu siguranta vor aparea noi tipuri de accesorii – pentru casa, pentru corp si poate pentru minte :)
Care e lucrul cel mai important pe care l-ati invatat de cand creati copilasii atomici?
Am invatat destul de multe lucruri de cand lucram impreuna si de cand ne ocupam de BURP. De exemplu, acum ne este mult mai clar de ce apa de spalat trebuie sa fie calduta si nu fierbinte atunci cand ii introducem pe kiddiez in ea, de ce laptele de capra este mai nutritiv decat cel de vaca si de ce unele pete pur si simplu sunt facute pentru a ramane pe loc, orice detergent cu inalbitor ai folosi…
Care credeti ca va fi evolutia fenomenului handmade de la noi in anii ce vor urma?
Daca ne luam dupa modelul de “afara”, dupa acest boom al accesoriilor handmade va urma cel mai probabil o selectie naturala. Ceea ce este normal si se intampla de fapt in orice domeniu. In plus, ar fi interesant de urmarit si directia pe care o vor lua preturile o data cu “ridicarea stachetei” – in alte tari, produsele handmade sunt mult mai valorizate decat in Romania, unde accentul se pune adesea mai degraba pe cantitate decat pe calitate.
Ati acordat mai multe interviuri, lumea deja va cunoaste. Spuneti-mi ceva despre voi care nu s-a spus inca.
BURP?
Care sunt planurile voastre de viitor pentru Burp?
BURP are personalitatea lui si sigur nu va tine cont de planurile noastre, asa ca nu are niciun rost sa le spunem. De fapt, un are niciun rost sa le facem :)Tot ce stim in acest moment este ca BURP se va dezvolta – fara sa creasca insa vreodata. :)
Care este sfatul vostru pentru un creator handmade incepator?
Nu am ajuns inca la statutul de “experti handmade”, asa ca un putem da sfaturi in acest domeniu. Si noi mai avem inca multe lucruri de invatat. Si probabil chiar acesta ar putea fi un indemn pentru toti cei din “cercul handmade”: keep on learning!
BURP my world!