Am tot strâns materiale ca să scriu un post despre arta în Japonia. Pentru că tot ce fac ei e artă. Stiu să plieze hârtia ( vezi toate tipurile de origami: origami modular, origami cinetic – cu elemente care se pot misca, wet folding origami – vezi vulpile si călutzul de mai jos ),
să facă zmee, să picteze, să scrie, să înfăsoare fir colorat pentru a crea superbele globuri de meditatie Temari, să picteze pe mătase – vezi Kakemono ( pictura japoneză pe hârtie groasă sau fâsii de mătase prinsă de vergele cu extremităti din fildes, mărgean, jad si roluită), să nu se atingă de foarfece si ac de cusut ca să îmbine materialul si să formeze cutii drăgute, decorative pentru orice cadou – vezi Furoshiki, să facă instalatii din flori gen ikebana si să facă artă din îngrijirea unui bonsai. Indiferent ce ar face, totul îmi dă asa o stare de înăltare, de liniste si pace, de perfectiune atinsă în orice domeniu. Din păcate nu mai găsesc o sursă mai veche din care aflasem ce însemna traducerea numelor unor vase de ceramică – cert e ca unele din ele se numeau “pulbere de argint” sau “foc rosu”. În aceeasi perioadă studiam la scoală vasele grecesti care mi se păreau mai putin inspira(n)te: hidrie ( vas pentru apă) sau amforă ( amphoreus = vas cu două mânere opuse diametral).
Revenind la bijuteria contemporană, descopăr forme primare, elemente din natură, structuri si constructii rafinate, asa cum sunt cele ale artistei Sachiyo Higaki – care lucrează în lemn de stejar, jasp, cuartz, abanos cu insertii de dantelă. Câteva din colectiile artistei – poate că si numele vă inspiră, si dacă da, iată si lucrările aici: Stone Matters, The Spirit of Stone, Reconnected, Ultra Marine. Dar cred că imaginile vorbesc de la sine:
Cât despre Taisuke Nakada – pot spune că mă fascinează prin detalii: zgârieturi fine pe suprafata de argint, aur, foită de aur si argint, fierul brut si pietrele montate cu grijă în grosimea inelului – că pentru a le ascunde – ce poate fi mai interesant si mai provocator decât să descoperi aceste mici însemne, înscrisuri, urme lăsate de artist ca pentru a fi decriptate. Si cred că geometria simplă a bijuteriilor sustine si ea acest lucru: asa că stati focus pe detalii.
Iar la final, nu se putea să nu îl mentionez pe Joji Kojima, cel care lucrează pentru Lady Gaga si expune în magazine celebre din întreaga lume: RESTIR în Tokyo, L’ECLAIREUR în Paris, si JOYCE în Hong Kong. Fiecare piesă din colectia lui este în întregime realizată manual, chiar de designerul însusi care lucrează aproximativ 2 luni la o piesă ca cele prezentate mai jos ( din răsină, piele, cristale si alamă). Desigur, bijuterii concept purtabile pe scenă.
frumos
astept cu MARE interes fiecare articol de-al tau!nu ma dezamagesti nicodata!
@alchemy: ai vazut filmuletul cu impachetari? dintr-o suprafata plana, dintr-un patrat, sa poti face un ambalaj!!
@Bohemian: zi ca vrei ciocolata!:P hehe. da, si azi m-am luat cu treaba de dimi si am uitat sa postez.:)) eh, ati citit articolul la ceai, ce sa zic?:)
tin sa te contrazic!sunt la dieta!dar te astept cu o friptura :D
e din aia disociata? mananci doar KFC?:)
:))