Etnofloral – Dodo
Cu riscul de a sustine un cliseu voi afirma ca imaginea conteaza! Conteaza atat de mult incat exista o stiinta aparte care se ocupa cu analiza imaginii cu ajutorul unor indici care permit masurarea si modificarea acesteia in timp. Nu vreau sa va plictisesc cu aceste detalii, doar am sa incerc sa va spun de ce este imaginea unui produs/brand/personaj atat de importanta.
In ceea ce priveste vanzarea produselor handmade avem tot mai multe optiuni la indemana: magazine specializate, galerii, targuri, standuri temporare sau permanente, pe langa care mediul online devine tot mai popular. Acesta din urma este ideal pentru cei care au si alt loc de munca, cei care stau acasa cu cei mici, pentru persoanele mai timide sau pur si simplu pentru cei care il prefera. Dupa cum am mai spus, pentru fiecare exista o combinatie/abordare ideala pentru vanzarea produselor, care poate utiliza doar unul dintre aceste canale sau o combinatie intre ele.
Totusi, in mediul online, cum ar fi de exemplu pe Breslo, suntem reprezentati de un nume si o imagine si tot ceea ce postam acolo, chiar si cel mai mic detaliu spune ceva despre noi. Toate acestea fac parte din imaginea pe care o construim in mintea cititorilor, fie ei colegi, clienti sau doar vizitatori, iar imaginea pe care promovam prin noi este tranferata asupra imaginii brandului nostru.
Set cercei si brosa – Zuzulicea
De aceea este foarte important sa fim prudenti cu ceea ce scriem, cum formulam unele idei,raspunsuri sau descrieri, ce fel de imagini uploadam (care intr-adevar valoreaza cat o mie de cuvinte) si cum interactionam cu ceilalti membri ai comunitatii handmade si publicul tinta caruia ne adresam, astfel incat acestia sa ne cunoasca asa cum suntem noi.
Deasemenea este important sa dam atentie unor detalii cum ar fi corectitudinea gramaticala, sa nu scriem cu litere mari (in mediul online literele mari sunt folosite pentru atunci cand ridicam tonul), sa nu folosim prescurtari pe care altii nu le-ar intelege, sa ne exprimam cat mai natural si apropiat de cine suntem, sa spargem bariera pusa de un monitor, indiferent de mediul online in care suntem prezenti (Facebook, Twitter, Breslo, blog, forumuri si site-uri de profil, etc).
Probabil cel mai mare dezavantaj al mediului online este ca nu intotdeauna putem percepe exact tonul unei persoane (asta se intampla cel mai des pe forum), nu avem acces la limbajul non-verbal al persoanelor cu care conversam ceea ce poate duce la interpretari gresite. Chiar si asa, mediul online ne ofera o oarecare flexibilitate, intimitate, control asupra informatiei, iar comunicarea cu clientii si comunitatea noastra este doar la un clic distanta.
Sa reusesti sa iti redai personalitatea si o particica din tine si viata ta prin text si imagini poate fi o provocare si este, pana la urma, o forma de arta.
Iar cum Internetul nu doarme niciodata am sa inchei articolul de azi cu recomandarea de a-l consuma cu moderatie! J
super zuzu-poz :))
bine punctat anky.congrats.
Foarte bun articolul, Dodo, si o buna reamintire noua tuturor celor de pe Breslo :)))
intr-adevar, foarte pertinent articolul.. ca si simplu admirator al muncii artizanilor dar si ca posibil cumparator apreciez o imagine bine creata, dar si sustinuta de “comportamentul” online al vanzatorului.
o mica atentionare, catre Ju-Bijoux: din cate observ eu autoarea articolului este Anky, din magazinul Bo3mia, si nu Dodo :)
multumim, anca, pentru articol.
Sfaturi foarte bune, multumim.
multumesc pentru articolul din care desprindem sfaturi valoroase.ma bucur ca l-ai scris si astept cu drag urmatorul.multumesc si pentru produsul propriu inserat si bijuteriille fermecatoare purtand semnatura Zuzulicea.
Ma bucur ca gasiti folositor articolul!
Dodo, imi plac la nebunie umerasele tale..sunt deosebite!..la fel si creatiile marca Zuzulicea! :)
ah, da, sorry Anky ))), am laudat-o pentru articol pe Dodo, asta pentru ca mi-a atras atentie umerasul din poza )))