Aur galben, aur albastru, aur verde (aliat doar cu argint pur, nuanta e pentru 14k), aur roz (are în componenţă sa aur și cupru), aur alb (se obține prin alierea aurului cu argintul, sau aliaj cu nichel, cupru și zinc), sunt toate folosite de bijutierii din întreaga lume. Aliajele măresc duritatea, pot schimba culoarea și sunt folosite în cele mai neconvenționale moduri, cum o să vedem în exemplele de mai jos. Aur de 24 de K, argint, diamante, LED-uri, crenguțe și scoarță de copac, pliculețe de ceai uscate, aluminiu, păr natural, lemn, păr de koala sau veveriță – acestea sunt materialele folosite de Antoaneta Petrova și Emanuela Deyanova, adică de Ramjuly. Designerii folosesc antiteza material brut – super-finisaje pentru a crea bijuterii rafinate, nemaiîntâlnite, elegante. Mai jos câteva exemple de bijuterii neconvenționale create de “Ramjuly jewellery architects”.
Zuzana Rudavska este o artistă din Bratislava, Slovacia care folosește sârma de aur și exploatează calitatea materialelor în sine. Pietrele strălucesc, au transparență, suprafața lor se transformă din cauza luminii. Piesele componente ale bijuteriei sunt când flexibile, când statice, rigide. Folosește texturi, materialități și creează contraste între volumele solide și cele transparente. Bijuteriile ei sunt ca niște mici sculpturi purtabile cu inspirație provenită din studiul aprofundat al naturii. Sârma de aur este fină, cu ochiuri mărunte în care se prind, țesute, boabe de citrin, cristale de cuarț și perle.
Nu o să vă vină să credeți, dar inelele de mai jos sunt făcute din aur și argint oxidat. Karl Fritsch folosește aurul ca pe o pastă de modelat și îi alătură diamante fumurii, argint, sticlă colorată, rubine, safire, ametist. Absolvent al Goldsmiths’ College în Pforzheim, artistul este unul din cei mai buni bijutieri la ora actuală, în Germania. Lucările lui par să fie modelate stângaci de un copil, dar în realitate, această tehnică de învechire și modelare implică mult talent și un meșteșug desăvârșit. Bijuteria lui Karl Fritsch pare să fie formată din lavă vulcanica în continuă schimbare, formele sunt proeminente, volumele asimetrice dar per total, bijuteria este proaspătă, creată parcă dintr-o răsuflare, fără prea mult efort.
Și la final, iată ce poate crea un designer cu un trecut interesant: Paula Rodrigues a studiat filosofia și a lucrat timp de 20 de ani ca și copywriter și director de creație în publicitate. Un background neobișnuit pentru un designer-bijutier. Interesată de materiale diverse, în căutarea de nou și metode diferite de exprimare, Paula experimentează mereu: culoare, textură, miros chiar. Lucrările ei sunt simple, minimaliste uneori dar artista nu se dă în lături nici de la experimente din care rezultă bijuterii baroce și extravagante. În imaginile de mai jos, artista decupează forme în plastic și le decorează cu foiță de aur sau cupru.
inca o dovada ca nu materialele sunt de vina pentru eventualele “câh”-uri, ci doar cei care le prelucreaza :). very nice, ipi.
Oau!
“me gusta* :P
Super PIESE iar articolul…pfeeew, PREFECT!
@ leti: true, de asta am zis sa fac un articolash care sa ne mai deschida apetitul catre. nici eu nu ma dau in vant dupa aur – argintul imi place, dar tehnica asta de modelare si invechire – well…:)
@ FierForArt: multzu:)
@ gemsgems: gracias:)
@ everybody: ce stiti de aurul albastru si cel verde?
Aur? Asa daaa, grozave piese!!!
@nagual: eu inca ma mai uit la piesele lui Karl Fritsch si ma tot minunez.:)
Sunt superbe. Te face sa te gandesti de doua ori data viitoare cand te apuci de lucru.
@ceasuriMuzicale: inca un link aici de inspiratie: http://www.hannahedman.com/