Există multe cărţi cu tutoriale despre lucrul cu răşini, sfaturi, tehnici specifice şi exemple despre cum să prepari răsina, să o torni, să iţi faci singur mulaje. Dar dincolo de toate acestea, mulţi artişti bijutieri ajung într-un punct în care încearcă să işi dezvolte propria lor tehnică, să folosească răşina în cele mai neaşteptate moduri. Iată mai jos câteva direcţii de dezvoltare inspirante propuse de 3 artişti: Claire Lavendhomme, Kate Rohde și Claudia Steiner.
Claire Lavendhomme stăpâneşte materialele sintetice, culoarea, răşina, porțelanul negru, săpunul şi nisipul şi face apel la pictură, fotografie, artă ca să creeze bijuterii surprinzătoare. Lucrările ei sunt feminine şi se doresc a fi atinse. Lucrează la o serie de bijuterii tactile şi preferă seriile mari de bijuterii – variaţiuni pentru care studiază îndelung. Poezia lui Baudelaire, arhetipul feminin, textura pielii, articulaţiile, zgomotul produs de bijuteria în mişcare şi modul în care se formează lucrurile sunt unele dintre obsesiile artistei Claire Lavendhomme. Bijuteria se transformă în contact cu purtătorul, bijuteria este intimă, transportă cu ea sentimentele purtătorului, este părtaşă la emoția lui, ea caută să stabilească o legătură cu corpul celui ce o poartă.
Kate Rohde folosește culori tari, texturi ciudate care amintesc de structurile din peșteri: stalactite și stalagmite, amestec de rășini cu fibre stintetice. Bijuteriile ei fluorescente sunt spectaculoase, de inspirație bio, zoo și geo. Flori de cristal imense, vulcani ce erup în fire și fibre sintetice colorate psihedelic, instalații gigant, sculpturi, totemuri și bijuterii din rășină – iată universul australiencei Kate Rohde.
Aici un filmuleț despre lucrările artistei, în rășină.
Alături de rășină, Claudia Steiner folosește aur și argint și aliaje diferite de argint și cupru (shibuichi): o parte argint și 3 părți cupru. Experimentează lucrul cu pietre, lemn, acrilic și pâslă și mărturisește că este inspirată de arhitectură și preluarea elementelor naturale. Pentru una dintre colecțiile ei de broșe, inele și pandantive, Claudia a studiat o bijuterie celebră din anii 1900. A preluat forma și a actualizat-o, s-a jucat cu plieri și forme geometrice, cu argintul și rășina. De asemenea, textura macro a unei pene fotografiate a fost punctul de plecare pentru a crea o suprafață în veșnică schimbare: când ușoară ca o pană, când jucăușă, când geometrică.
Pentru mai multă inspirație, vedeți niște artiști pasionați de lucrul în rășină aici:
www.olganoronha.com
www.martamattsson.com
www.charlottefontaine.ch
http://www.linapeterson.com
www.zoerobertson.co.uk
www.wix.com/paoloscura/jewellery
Wow!!!!!!!!! De ceva timp ma ocup si eu sa imi fac piese cu rasina(exclus orgoane si piese cu plante) si chiar aveam nevoie de un articol ca asta!!!! Multumesc frumos, Ipipura!
te pup, te pup:) atunci tare ma bucur ca e de folos. asa m-am gandit, sa fie un articol despre ce se poate face in rasina dincolo de cabosoanele obisnuite. curaj!
I’ve died and gone to rocky jewelry heaven. :D
Ipi, jos plaria! Un studiu ca la carte!
imi rasfeti ochii de fiecare data cand scrii un articol!Bravo I.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hei rup, hei rup, hei Rupe gura targului!
@dushky: glad u liked it.
@just.paintings: multumesc mult si pup:)
@Eugenia: pai, sa mai scriu atunci, zic.;;)
Ce frumos Ioana!!! Si ce-mi plac stalactitele (stalacmitele), dar nu numai! : )
Poate reusesc si eu sa ma pun pe treaba…
Felicitari pentru articol!
@nagual: multumesc tare tare:)