Pe Breslo, cumparatorii pot ordona produsele in functie de Relevanta, Pret sau Noutate. Modalitatea de ordonare afisata din oficiu este dupa “Relevanta”. Scopul ei este sa le usureze cumparatorilor munca, aratandu-le rapid doar produsele care i-ar putea atrage.
Relevanta este un scor calculat in functie de calitatea imaginilor + popularitatea produsului + data adaugarii + relevanta titlului / tagurilor in cautare. Ca produsele tale sa apara mereu printre primele, trebuie sa ai scoruri ridicate pentru fiecare dintre cele 4 criterii. Sa le analizam pe rand:
1. Produsul contine termenii de cautare in titlu/taguri?
Cea mai mare greseala pe care o poti face este sa nu iti denumesti cum trebuie produsele. Un titlu care nu iti descrie produsul nu va fi gasit nici de Google, nici de cumparatori. NU pune titluri de forma“COD 2417”! Foloseste in schimb titluri descriptive, complete, de forma “Cercei din argint cu agate rosii” pentru a-ti creste exponential vanzarile. Mai multe detalii aici.
2. Cate favorite/vizualizari au produsele tale?
Numarul de favorite/vizualizari indica un interes crescut din partea cumparatorilor. Produsele cu popularitate mare vor fi afisate mai sus decat restul, deci asigura-te ca produsele tale sunt vazute. Un share pe facebook si o campanie promo pot face minuni!
3. Cat de des postezi produse noi?
De cele mai multe ori, produsele noi apar primele. Creeaza des noutati, fotografiaza-le corect si vei fi mereu in top. Atentie, insa: repostarea produselor pe Breslo se penalizeaza!
4. Produsele tale au fotografii bune?
Ultimul criteriu este si cel mai important: NU poti ajunge in topul cautarilor fara imagini bune! Astazi, insa, este nevoie doar de un minim interes pentru a face fotografii acceptabile, chiar si cu telefonul mobil. Reteta sigura este:
- Fundal complet alb, curat
- Contrast si luminozitate puternice
- Obiectul incadrat central si cuprins integral in imagine
- Format orizontal, proportie 4:3 – pentru vizibilitate optima pe Breslo
- Dimensiune optima 1200×900 pixeli
Pentru editare, recomandam cu drag si incredere aplicatiile online: Fotor, BeFunky, PicMonkey si Pixlr. Sunt gratuite si super rapide. Exemplele de mai jos sunt editate cu ajutorul lor, pornind de la imaginile originale.
Spor si creativitate, tuturor!
Exemplul 1: ro.shop
Creatiile ro.shop sunt de calitate si in trend, cu foarte mare potential comercial, iar imaginile sunt un punct bun de pornire. Pentru a-si creste si mai mult vanzarile, ro.shop ar trebui sa:
- modifice titlurile si etichetele produselor pentru ca produsele sa fie mai usor de gasit (ex: un titlu bun ar fi: “Geanta burduf alba, din piele naturala cu motive traditionale”, cu etichete ca “etno, folk, piele, national, romanesc, poseta, plic”)
- decupeze imaginile pentru a incadra produsul mai bine
- editeze contrastul si luminozitatea imaginilor pentru a-si creste scorul de “Relevanta”



Exemplul 2: ChicCitta
Creatiile ChicCitta sunt originale si de calitate, foarte potrivite pentru a fi oferite cadou. Din nou, au un foarte mare potential comercial. Titlurile sunt corecte si descriptive iar imaginile sunt un punct bun de pornire. Pentru a-si creste si mai mult vanzarile, ChicCitta ar trebui sa:
- optimizeze etichetele de cautare cu mai multe cuvinte (ex: “carte, carti, cadou, litere, scris, personalizat etc.”)
- editeze contrastul si luminozitatea imaginilor pentru a-si creste scorul de “Relevanta”



Daca nu ati incercat niciodata sa editati o fotografie, nu va lasati intimidati de multitudinea de optiuni si tutoriale profesioniste.
Editarea imaginilor este mai usoara ca nicicand acum. Puteti incepe rapid, online, fara sa instalati niciun program. Recomandam cu incredere Fotor, BeFunky, PicMonkey si Pixlr. Incercati-le fara ezitare, in cateva minute veti intelege exact cum functioneaza!
Voi ce trucuri mai folositi? Spuneti-ne in comentarii, sa invatam cu totii!
Spor la vanzari!
Ok, de acord, dar fotografiile pot fi calitative SI cu un alt fel de fundal, nu neaparat alb imaculat…
Corect ! Sunt de aceeasi parere. Pentru ca unele produse,care contin deja alb,nu vor arata niciodata ok pe un fundal alb.Parerea mea este ca cel mai bun fundal este unul neutru,eventual in nuante deschise de lemn.
Intr-adevar, exista nenumarate moduri de a produce o imagine buna. Pentru produse, insa, fundalul alb este cel mai versatil si va creste substantial sansele ca produsul sa fie folosit si promovat atat de Breslo, cat si de bloggeri, reviste de fashion etc. Motivul este simplu: este mult mai usor sa integrezi grafic un produs deja decupat, pe fundal alb, in materialele care trebuie pregatite. O alta solutie ar fi sa pozezi produsul pe un suport neutru, integrand-ul pe acesta intr-un fundal alb. Este doar o problema de decizie: vrei sa le faci si tu munca mai usoara editorilor, sau preferi sa ii lasi sa aleaga dintre celelalte optiuni care le ofera deja asta?
Exceptional ! Felicitari pentru tot ! Sunteti o echipa de profesionisti, va iubesc , in ultimul timp !
Anca
Foarte util articolul…Felicitari!
Multumim frumos pentru recomandari!
Multumesc pentru sfaturi. Foarte utile! Le-am si aplicat :)