Cercei, bratari, inele, pandantive. Le stim cu totii. Dar cum ar fi sa cautam alte locuri de asezat bijuteria contemporana? Alte solutii si alte zone de exploatat pentru a transmite un mesaj. Ia sa vedem! Ce zone noi gasim?
Am descoperit bijuteria-proteza rasfoind un album cu bijuteriile create de designerul Gerd Rothmann. Si de atunci incepand – cred ca era prin anul intai de facultate- am continuat sa explorez diverse zone neconventionale in ceea ce priveste amplasarea bijuteriei.
Nu ma multumeau locurile conventionale si nici bijuteriile clasice. Asa ca m-am bucurat sa stiu ca exista si o bijuterie de calcai, de umar, o bijuterie efemera, bijuteria de cot, bijuteria care ornamenteaza spatiul descris de clavicula ( am pus mai jos si albumul de care vorbeam).
Povestea legata de bijuteriile-proteza lucrate de Gerd era asa: pornind de la o proteza reala a unui duce care si-a pierdut varful nasului intr-un turnir, Gerd a dat startul unei colectii care avea in centru exact acest lucru: bijuteria care sa inlocuiasca o parte anatomica. Si de aici si ce a rezultat: amprentarea diverselor parti din corp pentru a crea forme care mai apoi au venit turnate in aur si purtate ca bijuterii neconventionale.
Apoi am descoperit www.blisslau.com si m-am bucurat din nou de efervescenta creatoare a designerului de origine asiatic-americana. Bijuteriile ei sunt si vesminte si accesorii in acelasi timp: obiecte de design versatile care isi schimba forma si care pot fi purtate in mai multe feluri. Vedeti mai jos niste exemple.
Apoi am dat de Richard Rigby si fotografiile lui. Bijuteria devine si aici costum. Bijuteria e feminina. Bijuteria ascunde sau lasa sa se vada. Bijuteria ca un parfum care inconjoara trupul femeii.
Si ajung la final la Stephanie Chloe Bila cu bijuteriile ei supradimensionate, din lemn. (imagini via Dezeen )
Minunat!
foarte frumos
Foarte interesant articolul, felicitari!