Potrivit estimărilor organizatorilor aproximativ 3.000 de persoane au vizitat zilnic spațiul dedicat Târgului de Paști din Sibiu, făcând ca această a patra ediție a evenimentului să fie cea mai vizitată de până acum. Vremea superbă din ultimele două saptamâni, faptul că anul acesta data de 1 mai a fost inclusă în vacanța scurtă de Paști, ofertele turistice de tip city break conturate în jurul târgului, programul cultural și faptul că Sibiul se menține în topul preferințelor românilor ca destinație de vacanță, mai ales în perioada sărbătorilor tradiționale, au fost factori care au contribuit la succesul acestei ediții.
46 de expozanți din 16 județe au prezentat sibienilor diferite produse de artizanat sau specialități gastronomice. Dintre acestea, potrivit expozanților, cea mai mare trecere au avut-o lumânările parfumate în formă de ou, ouăle încondeiate și pictate, coșurile cadou, produsele pralinate, fructele uscate, ornamentele de Paști din lemn, coșulețele din foi de porumb și cele brodate, bijuterii din sticlă Murano, cozonacul , sucurile naturale și deserturile cu ciocolată.
“Suntem foarte multumiți de felul în care a fost primită această ediție a Târgului de Paști. Deși bilanțul este încă unul provizoriu, va reieși cu siguranță că a fost una dintre cele mai bune ediții de până acum. Ne-a avantajat foarte mult perioada în care a fost organizat pentru ca au venit foarte mulți turiști români și străini, vremea a contribuit și ea într-o foarte mare măsură la reușita evenimentului și, nu în ultimul rând, programul de activități pentru copii.” a declarat Andrei Drăgan Răduleț, organizatorul evenimentului.
Caruselul amplasat în Piața Mare a fost preferatul copiilor, în cele 12 zile de eveniment, un număr de aproximativ 1.000 de copii s-au imaginat călarind un căluț și alte personaje din povești sau conducând o mașină de curse. Trenulețul a fost un mic Orient Express, el parcurgând aproximativ 800 kilometri pentru sute de călători, cât de la Viena la Sibiu.
Cele două etape ale Olimpiadei de Paști au atras un număr de aproximativ 70 de copii care au parcurs individual toate cele opt probe ale concursului: Suflatul ouălor, Rostogolirea ouălor pe plan drept, Rostogolirea ouălor pe jgheab, Mini – bowling, Minigolf, Fuga cu ouăle, Scrabble și proba din finală, “Oul de pe munte”. 20 dintre aceștia au rămas să caute indicii în Piața Mare și într-un final au fost răsplătiți pentru istețimea lor, în cadrul acțiunii „Vânătoarea Oului de Paști”
100 de copii au deprins elemente de bază din tehnica încondeierii ouălor și au învățat să picteze folosind materiale reciclabile pe parcursul celor șase ateliere de creativitate desfășurate sub egida Târgului de Paști din Sibiu.
130 turiști au beneficiat de oferta de tip city break concepută în parteneriat cu un hotel din Sibiu care includea participarea la activitățile din cadrul Târgului, cazare pentru 2 sau 3 nopți, un tur al centrului istoric al orașului, gustări tradiționale și un cadou surpriză.
Târgul de Paști din Sibiu a fost organizat de Fundația AU-RO Austria Pro România în parteneriat cu A1 Events in perioada 26 aprilie – 7 mai. Evenimentul a fost o acțiune cofinanțată de Consiliul Local Sibiu prin Primăria și Casa de Cultură a Municipiului Sibiu.
Sergiu Olteanu
0730/030.744
Be First to Comment