Iubesc să îmi fac cumpărăturile online. Îmi place să răsfoiesc galeriile magazinelor savurând o ceaşcă de ceai într-un fotoliu confortabil, să caut liniştită prin toate categoriile şi să revin de câte ori vreau, să pot citi descrierile produselor şi admira pozele atent şi frumos realizate şi să pot compara preţuri şi opţiuni. Desigur, nu pot renunţa la întreaga experienţă magică a cumpărăturilor offline, dar apreciez tot ceea ce înseamnă un magazin online primitor şi bine organizat.
Ghinde – Domnisoara Babacilu
Când vine vorba de produse handmade, mai jos găsiţi câteva lucruri pe care eu le consider importante pentru a ajuta un client să se decidă asupra unei noi achiziţi..cel puţin eu le iau pe toate în calcul.
1. Pozele. Frumoase, luminoase, descriptive, cât mai multe. Personal, sunt o victimă a pozelor bine realizate. Dintre două produse asemănătoare, îl voi alege pe cel mai frumos fotografiat, chiar dacă este mai scump.
2. Povestea produsului. Nimic nu e mai fermecător la un produs handmade decât povestea lui, fie că e vorba de o parte a procesului de realizare, de sursa de inspiraţie sau o povestioară drăguţă creată în jurul produsului.
3. Preţul. Majoritatea clienţilor nu vor cumpăra cel mai scump produs, dar nici pe cel mai ieftin. Vor alege un produs cu un preţ mediu, dar asta nu înseamnă că nu sunt dispuşi să plătească mai mult dacă este un produs pe care „trebuie” să-l aibă.
4. Politica magazinului. Lipsa câtorva detalii generale despre cum şi când are loc livrarea şi plata produselor poate îndepărta clienţii din magazin.
Bolero roz – Ribbonline
5. Feedback. Bineînţeles acesta este foarte important, mai ales pentru un client care cumpără de la magazinul respectiv pentru prima dată.
6. Atitudinea vânzătorului. În lumea handmade-ului se întâmplă destul de des să se formeze prietenii între creator şi cumpărător. De fapt, are şi sens. De cele mai multe ori creaţiile unui artizan reflectă personalitatea lui, iar cei care iubesc aceste creaţii au deja ceva în comun cu creatorul lor. O atitudine pozitivă şi prietenoasă va avea întotdeauna de câştigat.
7. Ofertele speciale. De ce să nu recunoaştem, ne place să cumpărăm produse la ofertă! Poate este vorba de un produs pe care am pus ochii mai demult sau poate acum am prins curajul să încercăm ceva nou, dar nu vrem să simţim un prea mare impact financiar.
8. Experienţele anterioare. Sunt artizani care excelează la a-şi fideliza clienţii. Aceştia revin, de multe ori cu comenzi mai mari şi mai ample şi foarte probabil recomandă magazinul altor prieteni. Asta este cea mai bună publicitate!
Care sunt criteriile de care ţineţi cont atunci când cumpăraţi produse handmade online?
eu la poveste as adauga specificatii tehnice. e important sa stii cat de lung e un colier, daca un inel e reglabil sau daca nu ce diametru are, si tot asa. e adevarat ca majoritatea clientilor (chiar si eu, si o patesc chiar si la furnituri) nu dau mare atentie, dar pe urma s-ar putea sa fie dezamagiti ca un anumit obiect nu li se potriveste.
si la poze as mai adauga ambalajul. de fapt, mie mi se pare important ca un client sa aiba senzatia ca a cumparat intr-adevar de la un magazin, nu doar de la cineva care face diverse lucruri. sa aiba senzatia ca totul e facut cu profesionalism. si asta mi se pare important la sapunuri si obiecte de genul asta, daca nu sunt bine impachetate si se murdaresc unul de celalalt si tot asa, senzatia e neplacuta. eu mizez pe o experienta cu totul deosebita de care sa beneficieze fiecare client, de cand primeste coletul pana cand, dupa vreo 2-3 minute in care despacheteaza, se bucura intr-adevar ca de o surpriza placuta, chiar daca e un obiect cumparat de el insusi. fiecare obiect trebuie sa fie ca un cadou, si experienta descoperirii lui, pe masura : )
In plus de tot ce ati scris mai sus as recomanda ca in cazul cerceilor sa nu se pozeze in ureche, clientii putand fi speriati de eventualitatea contactarii unor boli gen hepatita B sau a altor virusi/retrovirusi.
eu va marturisesc ca sint impresionata de arta ambalarii si, deopotriva, de cuvintele care insotesc produsul, cuvinte scrise de mina pe un cartonas, o felicitare minuscula, dupa caz. numerosi vinzatori sint amabili in mesajele lor, electronice, dar cuvintele calde, scrise de mina, ma induioseaza si caut mereu in magazinul acelui vinazator, in speranta de a mai gasi ceva potrivit, uneori doar din placerea de a primi, cum spune domnisoaraBabacilu, un cadou cumparat de mine :) unori primesc si mici daruri de la cei carora le comand cite ceva, ma bucura gestul, dar cuvintele frumoase si calde, scrise pentru mine si numai pentru mine, ma cuceresc deplin si definitiv. asta sint eu, poate nu-s cumparatorul standard, insa cheltuiesc cu placere pe breslo :P si sint atasata de artistii care ma rasfata :) si, sa nu uit, am apreciat mereu un dar asortat cumparaturii (de exemplu, niste cercelusi in ton cu bratara sau colierul) ori, cind e vorba de un magazin frecventat des, ma incinta cind sint cadorisita cu ceva ce vinzatorul stie ca apreciez, ca am mai cumparat sau despre care m-am interesat cindva. asta chiar ma da pe spate! :P de altfel, sint genul de cumparator care prefera un articol mai scump insotit de un dar personalizat :) stiu ca asta este o politica practicata de marile branduri, cele la care serviciile costa, uneori, mai mult decit produsul, dar eu cind ma rasfat, pai ma rasfat, nu gluma :P
hihi! tare faza cu hepatita…
Ba nu, am auzit si eu de la cativa clienti ca nu agreeaza deloc cercei purtati deja, chiar si doar scurt pentru poza. De atunci nu mai pozez cerceii pe model; decat cei vintage, care prin definitie nu sunt noi si deci presupun ca persoanele care isi fac probleme ii dezinfecteaza inainte. (dealtfel si eu ii dezinfectez pe ai mei fiindca fac des alergii la metal si atunci prefer sa port o tortita “curata”)
Totusi, de multe ori, o poza pe model e mult mai convingatoare. Dar exista o solutie: inlocuirea tortitelor! Putem folosi o singura pereche de tortite (din fiecare culoare, in cazul in care avem cercei aurii, argintii, etc) pe care sa o inlocuim atunci cand facem poze. Si specificam acest lucru in descrierea produsului.
pozele cred ca fac 80 %, eu ma uitam la inceput pe Breslo la pozele clare si bine realizate, conteaza enorm