Sa vinzi online. Pentru toti a fost mai greu la inceput, dar e mai simplu decat crezi.
Pana sa ne prindem cum stau lucrurile, majoritatea am facut aceeasi gafa: ne-am tratat magazinul online ca pe unul fizic. Complet gresit! Daca in lumea reala clientii iti intorc produsele pe toate partile inainte de a le cumpara, in cea online trebuie sa faci tu asta pentru ei.
Asadar, in speranta ca nu ne vei repeta greselile, iata 12 pasi simpli care iti pot asigura un inceput super-puternic pe Breslo!
1. Alege un nume memorabil pentru magazinul tau
Link-ul magazinului tau va fi “breslo.ro/MagazinulTau” Vrei ca vizitatorii sa il retina si sa vorbeasca despre el. Asigura-te ca o vor face, alegandu-ti unul care:
• este usor de scris si pronuntat – imagineaza-ti conversati asta: “- Ce dragut! De unde ti-ai luat cerceii? – Online, de pe breslo.ro/Capshunik56Mikaaa” Capshunik56Mikaaa sigur nu a castigat un vizitator nou.
• este unic – cauta-l pe Breslo si pe Google prima data. Nu vrei ca oamenii sa te confunde cu altcineva.
2. Investeste timp in prezentarea produselor tale
Ai investit deja mult timp, grija si atentie in crearea produselor tale. Acum e timpul sa te asiguri ca nu a fost o pierdere de vreme. Prezinta-le in cel mai bun mod posibil!
• Categoriile – include produsele in cele mai relevante categorii, ca sa le fie mai usor clientilor sa le gaseasca.
• Titlul produsului – trebuie sa explice ce este produsul tau, asa ca nu folosi formulari abstracte ca “Apus la malul marii 546” pentru o bratara marinareasca. Nimeni nu cauta pe Google “Apus la malul marii” cand vrea o bratara. S-ar putea in schimb sa caute “Bratara din argint cu charm-uri in forma de ancora”, deci asa trebuie sa sune titlul tau.
• Descrierea – Detaliile referitoare la dimensiuni si materiale sunt obligatorii. In plus, adaugarea unei descrieri ceva mai lirice este o idee buna. Aceasta te ajuta sa creezi o poveste pentru produsul tau si totodata, ii ajuta pe clienti sa se vizualizeze purtand produsele respective.
• Tag-urile – eticheteaza cu grija si cu relevanta fiecare produs. Din nou, acest pas simplu ii va ajuta pe vizitatori sa te gaseasca.
• Imaginile produselor – sunt absolut vitale!
Breslo iti permite sa postezi 5 fotografii. Foloseste-te pe toate. Un produs este prezentat corect atunci cand este pozat din fata, din spate, dintr-o parte, si cand este pozat si un detaliu al produsului respectiv.
Incadreaza produsul in centrul fotografiei.
Foloseste un fundal cat mai deschis, uniform si neaglomerat.
Foloseste lumina naturala si un aparat decent. Evita filtrele pentru efecte speciale.
Invata NEAPARAT sa folosesti un program de editat fotografii. Sunt cateva gratuite pe internet, extrem usor de folosit. Uite unul dintre ele: www.picmonkey.com
3. Spune-le prietenilor despre magazinul tau
Stii ce se spune despre fericire. Daca astepti sa iti pice din cer, o sa astepti mult si bine. : ) Spune-le oamenilor ca ai inceput sa vinzi online, nu astepta sa te gaseasca ei.
Foloseste toate retelele de socializare pe care le cunosti pentru a da de stire ca ti-ai deschis magazin. Blogul personal, Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Google+, toate pot face minuni.
4. Creeaza si lucruri usor de vandut. Diversifica-ti gama de produse si posteaza des produse noi.
Gandeste-te la ce isi doresc clientii, si adapteaza-ti produsele in asa fel incat sa ii incurajezi sa le cumpere.
Daca vinzi dulceata, de exemplu, ai sanse mult mai mari sa fie cumparata daca o oferi si la borcanase mici, ca marturii pentru nunta. Sau daca tricotezi, nu vinde si vara tot caciuli. Incearca in schimb o colectie de costume de baie.
5. Ofera-le viitorilor clienti cat mai multe informatii
E mai usor sa convingi un vizitator sa apese pe “Cumpara” daca ii dai toate informatiile de care are nevoie. Fa-ti timp pentru a clarifica politica magazinului, modalitatile de transport si de plata si descrierea produselor, care trebuie sa fie cat mai detaliate posibil.
6. Foloseste cuvinte cheie ( keywords ) in descrierile tale
Pe Breslo ai extrem de multi posibili clienti, dar trebuie sa ii ajuti sa te gaseasca. Oamenii cauta dupa cuvinte specifice. Atunci cand scrii o descriere de orice fel, acorda-ti 10 minute in care sa scrii toate cuvintele care iti trec in minte despre subiectul tau. Apoi foloseste-le pe toate pentru a crea o poveste.
• Titlul magazinului tau este primul pe care motoarele de cautare il gasesc. Poate functiona ca un subtilu, daca doresti. Foloseste-l pentru a clarifica ceea ce faci si foloseste in el cuvintele dupa care te-ar cauta oamenii. Spre exemplu, daca esti patiser, ceva de genul “Prajituri de casa si bunatati coapte, din ingrediente bio 100% naturale” o sa fie un bun inceput.
• Descrierea magazinului tau este la fel de importanta. Incearca sa le oferi vizitatorilor cat mai multa informatie, intr-o forma cat mai concisa si relevanta pentru cautarile lor:
“Rasfata-te cu dulciuri naturale si sanatoase, facute in casa numai cu ingrediente organice. Sunt grozave langa cafeaua de dimineata si perfecte pentru a fi oferite cadou. Ador sa incerc retete noi, asa ca spune-mi care sunt poftele tale si voi incerca sa iti fac pe plac”.
Foloseste aceeasi abordare si pentru informatiile produselor.
7. Descopera si foloseste toate optiunile pe care Breslo ti le ofera
Cu cat oferi mai multa informatie, cu atat mai mari sunt sansele de a fi observat de catre clienti. Daca platforma iti da posibilitatea sa completezi informatii suplimentare, fa-o!
Politica magazinului, conditiile de retur, toate sunt extrem de importante.
8. Foloseste toate uneltele de promovare pe care ti le ofera Breslo. Sunt gratuite!
• Forumul – poti interactiona cu restul membrilor si iti poti face cunoscut magazinul, intr-un mod simplu si eficient. Poti participa si la concursurile organizate aici. Ramai astfel creativ si iti creste si vizibilitatea mai rapid.
• Blogul – poti trimite guestpost-uri pe care le vom publica cu numele tau. Tutoriale, poze din atelier – ce vrei tu (trimite-le la [email protected]).
• Facebook – fii activ pe pagina de facebook Breslo, comenteaza la posturi, si interactioneaza cu potentialii tai clienti.
9. Acorda o atentie deosebita designului paginii tale
Gandeste-te la o tema generala si aplic-o. Pastreaz-o cat mai simpla si mai aerisita. Designul nu trebuie sa iti puna in umbra produsele.
• Avatarul (poza de profil) – va aparea alaturi de intreaga ta activitate de pe Breslo (comentarii, galeriile de cumparaturi, produsele favorite etc). Oamenii ar trebui sa identifice avatarul cu brandul tau. Gandeste-te si la un logo reprezentativ pentru afacerea ta.
• Fotografiile produselor – Fa-ti propriul stil de a le poza, pentru ca oamenii sa ti le recunoasca imediat atunci cand le vor vedea. Fii consecvent si foloseste acelasi stil pentru toate produsele tale. Asigura-te ca se potriveste cu tema design-ului tau.
10. Monitorizeaza-ti magazinul cu Google Analytics
Google Analytics este cel mai puternic instrument de monitorizare a traficului online. Vei afla cum iti gasesc clientii magazinul, care sunt punctele tale forte si ce ai putea sa imbunatatesti pe viitor, in functie de rezultatele pe care le ai.
Trebuie sa stii ca programul este GRATUIT si se instaleaza foarte usor. Pentru a ti-l instala, urmareste pasii de aici.
11. Documenteaza-te!
Gasesti o multime de carti si articole pe internet, foarte bine scrise, care te pot ajuta sa iti construiesi un brand puternic. Incearca sa cauti lucuri ca “brand design”, “cum sa vinzi online”, “content marketing”, “social mediamarketing”, si citeste cat de mult poti, inainte sa tragi propriile concluzii.
Breslo Marketing School e o sursa foarte buna. Citeste-le aici >> Breslo Marketing School
12. Cere ajutorul consilierulor Breslo in vanzari!
Consilierii Breslo pot sta devorba cu tine conret, pe fiecar produs si fiecare fotografie din magazinul tau. Iti pot oferi sfaturi despre ce sa imbunatatesti si cum sa vinzi mai mult. Plus, iti pot face reduceri mai mult decat substantiale la publicitate. Cere-le detalii la: [email protected]
Buna ziua,
Multumim echipei Breslo pentru intensa implicare din ultima perioada si sfaturile foarte bine punctate, pe care incercam sa le urmam in limita timpului disponibil. As dori sa adaug la metodele de promovare si posibilitatile pe care le ofera Polyvore in cazul in care va place sa faceti colaje tematice cu produsele voastre. Eventual, putem sa ne sustinem reciproc, prin utilizarea produselor de pe Breslo si sa distribuim colectiile pe Pinterest, Facebook, etc.
Eu mi.am reluat recent activitatea in mediul online si imi face placere sa creez colectii cu produse unicat, dar ca in orice domeniu este nevoie de reciprocitate pentru o crestere mai rapida a feed.back.ului.
Acesta e contul meu – http://alexandra-balau.polyvore.com/ – daca aveti cont ma puteti contacta acolo, iar daca nu, puteti sa va faceti – e relativ usor.
Fotografiile relevante pentru Polyvore sunt cele cu fundal alb sau transparent, astfel ca am inceput sa.mi fac/incarc la fiecare produs in parte o fotografie pe care sa o folosesc pe Polyvore.
Sper ca v.am inspirat putin si va doresc mult succes tururor!
Alexandra by DichisShop
P.s. pentru cei care mai vor detalii, astept cu drag sa ma contactati pe mesageria Breslo
Buna, Alexandra. E o recomandare foarte utila! Mult succes cu tot ce faci, il meriti! :)
Buna ziua,
as dori sa stiu daca pentru a deschide un magazin pe breslo este nevoie sa am firma.
Multumesc.
Bună ziua! Înscrierea pe breslo este gratuită? Se plătește lunar? Mulțumesc!
Buna ziua,
Inscrierea este gratuita si aveti la dispozitie 10 zile in care puteti testa platforma fara nici un cost. Daca dupa expirarea perioadei de test doriti sa mentineti magazinul activ, se aplica o taxa zilnica. Pentru mai multe informatii, puteti intra aici https://www.breslo.ro/us/fees. Zi cu soare va dorim!
Buna ziua,
Multumim pentru sfaturile utile disponibile aici.