Astăzi m-am gândit să discutăm despre promovarea online, aceasta fiind forma principală prin care, majoritatea, ne promovăm brandurile şi produsele. Trebuie tinut minte insa, ca toate aceste metode si instrumente auxiliare trebuie facute sa functioneze unitar, in jurul magazinului online/offline prin intermediu caruia îţi vinzi produsele.
Astfel, mai jos avem o listă cu câteva sugestii legate de promovarea online, gratuită şi eficientă:
1. Blogul. Acesta îţi oferă posibilitatea să faci mult mai mult decât să îţi prezinţi creaţiile. Poţi scrie despre tine, despre procesul de creaţie, despre ce te inspiră; astfel clienţii tăi te pot cunoaşte mai bine şi vor vedea ce este în spatele produselor şi ce presupune crearea acestora. Prezintă o parte din personalitatea ta, iar acest lucru va prinde la public. Evident, blogul nu poate înlocui prezentarea din secţiunea dedicată special în magazinul online. Blogul trebuie să completeze şi să aprofundeze informaţia din magazin.
2. Reţelele sociale. Facebook şi Twitter sunt cele mai folosite, dar nu sunt singurele. Aici poţi intra în contact cu potenţialii clienţi, iar cei actuali pot urmări activitatea ta. Răsplăteşte-i pentru asta, cu un concurs organizat special pentru ei sau profită de uneltele puse la dispoziţie de aceste reţele şi urează Sărbători Fericite. Cei care sunt interesaţi de brandul tău vor fi încântaţi de micile atenţii. In plus, exista mici softuri care te ajută să faci legături între magazinul online şi conturile pe reţelele sociale, în aşa fel încât clienţii sau potenţialii clienţi să vadă în timp real ce produse noi au apărut în magazinul tău online.
3. Newsletter. Prin intermediul acestuia poţi anunţa clienţii despre lansarea unei noi colecţii, despre promoţii sau orice alte noutăţi, care i-ar putea interesa. “Operaţiunea” implică un pic de muncă, până reuşeşti să îţi faci o bază de date cu adresele de e-mail al clienţilor, dar cu siguranţă veţi vedea şi rezultate.
4. Semnătura. La fiecare e-mail pe care îl trimiţi, setează ca semnătură adresele web ale magazinului, blogului şi adresa ta de e-mail.
5. Concursurile. Acestea sunt o modalitate bună şi intereactivă pentru a creşte notorietatea brandului tău.
6. Re-fotografiază-ţi produsele. Pozele produselor sunt foarte importante. Uneori un produse se vinde doar prin poza lui. Ştiu că şi aici este foarte mult de muncă, dar este recomandat ca pozele să fie clare, să prezinte produsul în diferite ipostaze şi cât mai aproape de realitate.
7. Crează tutoriale. Acestea sunt la mare căutare în perioada aceasta. Poţi arăta cum creezi un produs al tău sau poţi prezenta idei de lucruşoare drăguţe şi uşor de făcut. Astfel, ajuţi la satisfacţia personală a cititorilor tăi de a avea ceva creat de ei.
Acestea sunt doar câteva sugestii, pentru început, pentru cum putem să ne facem produsele şi brandul construit de noi cunoscute. Sper să fie de folos. :)
Be First to Comment