Oficial, vine toamna! Încă îmi aduc aminte anticipaţia şi entuziasmul dinainte de fiecare an şcolar..iar în spiritul acelui sentiment, m-am gândit că ar fi potrivit să continuăm cu definirea câtorva termeni de marketing.
Merchandising – termenul se referă la o serie de metode şi tehnici de prezentare, în cele mai bune condiţii, a unui produs la locul vânzării. Keppner a descris această tehnică ca “ansamblul de activităţi prin care se asigură consumatorului marfa de care are nevoie, la locul şi momentul potrivit, la preţul potrivit”. Câteva exemple de merchandising: poziţionarea produselor la nivelul ochilor şi al mâinilor, decorul, lumina ambientului, aromele, muzica, ambalajul şi semnalizarea produsului, mobilierul de prezentare, etc.
Folosim tehnici de merchandising în special atunci când concepem standul pentru prezentarea produselor la un târg sau o expoziţie.
Broşă Apple – CinnamonCloves
Above-the-line (ATL) este un termen folosit pentru publicitatea în medii tradiţionale: radio, TV, presă, cinematograf, postere, obiecte promoţionale, fluturaşi publicitari.
Below-the-line (BTL) se referă la publicitatea prin mijloace neconvenţionale, mai inedite, cum ar fi promoţiile faţă-în-faţă, expoziţii, reclama prin poştă, etc.
Relaţiile publice (PR) sunt aceea parte a marketingului care se ocupă cu construirea unor relaţii bune cu propriul public prin promovarea unei imagini favorabile a brandului şi prin gestionarea zvonurilor şi a ştirilor nefavorabile. PR-ul poate fi foarte convigător; de exmplu un articol din presă despre un anumit brand, are mai multă credibilitate decât o reclamă plătită.
Capace creioane – Stephanie
Analiza SWOT (strenghts, weaknesses, opportunities, threats) este o metodă folosită pentru planificarea strategică de marketing care presupune identificarea punctelor tari ale unui produs/brand, slăbiciunile lui, ocaziile şi ameninţările potenţiale pe piaţă. Se poate spune că această analiză ne ajută să răspundem la întrebarea ‚Unde ne aflăm faţă de obiectivele noastre?’
Comportamentul de cumpărare (buying behaviour) – procesul prin care trec clienţii în luarea deciziei de cumpărare. Sunt 6 etape în acest proces: conştientizarea (crearea) nevoii, căutarea informaţiilor, evaluarea opţiunilor, luarea deciziei de cumpărare şi cumpărarea propriu-zisă, evaluarea post-cumpărare.
Surse bibliografice: iqads.ro, Kotler şi Armstrong – Principiile marketingului, ed.II
bine documentay,mersi,pt mine unii termeni,abrevierile de fapt ma bagau in ceata,multumesc
Mady, ma bucur tare ca ai gasit de folos articolul! :)