Giveaway este un termen împrumutat din limba engleză şi se referă la oferirea, gratis, a unuia sau mai multor produse (în cazul nostru handmade) de către un artizan în schimbul unui mic gest ce are ca scop creşterea notorietăţii creaţiilor artizanului respectiv.
Jurnal de buzunar – Jurnale
Am observat că aceste giveaways sunt tot mai populare şi pe bună dreptate. Au o grămadă de beneficii, dar sunt şi câteva puncte contra.
Pro
1. Creşterea traficului pe blog. Organizarea unui giveaway ocazional, dar mai ales unul cu regularitate (de ex. unul pe lună) are ca rezultat creşterea numărului de vizitatori pe blogul tău. Participanţilor la giveaway le poţi cere să se aboneze la blogul/site-ul tău, să recomande magazinul tău altor prieteni, să răspundă la o întrebare, să lase un comentariu la postul respectiv sau orice altceva ce crezi că te-ar putea ajuta.
2. Creşterea vânzărilor. Un giveaway este o modalitate foarte bună de a atrage potenţiali clienţi. Astfel, persoane care nu ştiau până acum despre creaţiile tale vor deveni clienţi. Apoi oferirea unui produs creat de tine este ca şi o mostră. Este posibil ca cel care a câştigat giveaway-ul să revină la tine cu mai multe comenzi.
3. Socializare. Există anumite site-uri/bloguri care îţi pot promova giveaway-urile şi astfel cei care urmăresc site-ul/blogul respectiv vor ajunge să urmărească şi activitatea ta. Pe altă parte, cei care vor urmări giveaway-urile tale vor răspândi vestea că este ceva ce nu trebuie ratat pe blogul tău.
4. Un altfel de publicitate. Un giveaway îţi oferă o anumită expunere (oamenii iubesc concursurile) pentru o sumă mult mai mică decât un anunţ publicitar. Deasemenea poţi pune şi o poveste în spatele giveaway-ului, iar întreaga experienţă va fi mult mai personală decât publicitatea plătită. Este foarte important să promovezi fiecare astfel de eveniment pe toate canalele disponibile: blog, magazin online, twitter, facebook, etc.
Peacock’s fantasy – elooka
Contra
1. Organizarea unui giveaway nu garantează că vei avea mai multe vânzări. Deşi, cu siguranţă, numărul vizitatorilor tăi online va creşte, este foarte posibil ca numărul produselor vândute să nu se modifice. Cei interesaţi fie au acţionat deja, fie urmează să se răsfeţe cu un produs din magazinul tău, dar cei care nu sunt interesaţi nu îşi vor schimba atitudinea datorită unui giveaway.
2. Sunt artizani care consideră că nu este deloc în regulă sau conform valorilor/strategiei lor să ofere gratis un produs creat de ei.
3. Prea multe (sau dese) giveaways pot dăuna finanţelor şi imaginii brandului tău. Pe lângă aparenta dăruire a muncii tale este posibil ca produsele tale să pară prea ‚accesibile’ şi de ce să plăteşti pentru ceva ce oricum poţi câştiga săptămâna viitoare?
Cu siguranţă în urma unui giveaway vei avea mai mulţi vizitatori în magazinul tău, unii îţi vor urmări în continuare activitatea, vor afla mai multe persoane despre magazinul/blogul tău şi, de ce să nu fim optimişti, poate vei avea şi clienţi fideli şi un număr crescut de vânzări.
Deasemenea poţi privi un giveaway şi ca pe ceva ce oferi, în plus, clienţilor tăi, cei care te susţin şi vrei să-i răsplăteşti pentru că au ales să cumpere din magazinul tău.
Tu de care parte eşti: pro sau contra?
Sursă de inspiraţie: http://handmademarketing.org/etsy-blog-giveaways/
PRO (se poate vedea si pe blog de ce sunt pro :))) )cu conditia sa nu fie mult prea dese. Adica mie in genere imi plac concursurile si spiritul lor, si e exciting sa poti primi ceva cadou fara sa faci aproape nimic!Insa in momentul in care abuzezi mi se pare ca vizitatorii/inscrisii capata un anume grad de …toleranta sa-i zicem, si nu mai au acel feeling de care vorbeam mai sus, reprezentant cel mai bine prin expresia ˝VREAU SA FIE AL MEUUUU!!!!˝.Obisnuinta nu o sa-i mai intrige deloc!Dragoste cu portia!
Multumesc pentru idei sunt foarte bine venite!
Si noi avem de gand sa incercam idea de giveaway!