“Breslo este un punct de intalnire intre cererea si oferta de handmade din Romania, cel mai important mediu online de acest fel. Avantajul de a fi pe Breslo? Usurinta cu care te gasesc clientii, lejeritatea cu care iti gestionezi produsele, dar cel mai important aspect – credibilitatea.”
Muncă, muncă și iar muncă. Dar când o faci din plăcere și, cel mai important, alături de familie, parcă totul pare mai ușor, nu? Ioana și mama sa se află în spatele afacerii LeCoseAnimate, și da, este deja o afacere full-time, iar comenzile curg ca pe bandă rulantă: de la persoane private până la cele mai mari corporații din România.
LeCoseAnimate există de mai bine de patru ani și am putut vedea cum a crescut frumos și a devenit unul dintre magazinele de top de pe Breslo. Ioana spune, in glumă, că scopul e să detroneze Ikea. Dupa interviul din Ziarul Financiar, noi o luam de bună si o credem pe cuvânt! :)
Nu ne-am putut abține, așa că i-am furat un interviu, să vedem care este cheia succesului, ce metode de promovare folosește și, cel mai important, cum trebuie gestionată o astfel de afacere >>
B: Ioana, care crezi ca a fost “Reteta succesului” in cazul tau?
I: Multa munca, multa pasiune, multa curiozitate. Si, ca in orice altceva, un strop de noroc.
B: Simti ca ti s-a schimbat viata in vreun fel de cand ai inceput sa faci handmade?
I: Categoric da. Am reusit sa imi implinesc visul – fac ceea ce imi place, exact asa cum imi place si dupa un program pe care eu il stabilesc. Altfel spus, sunt propriul meu stapan, si asta e de nepretuit. Datorez totul oamenilor deosebiti care apreciaza originalitatea si frumusetea.
B: Cum te-a ajutat Breslo sa cresti?
I: Prin Breslo am fost descoperiti de multi clienti, de la agentii de publicitate la persoane private. Chiar daca unele dintre vanzari nu au fost facute neaparat prin intermediul platformei. In cazul nostru, competitia de pe Breslo de care atatia artisti se tem nu a facut altceva decat sa ne ajute sa ne perfectionam.
B: Cum a evoluat afacerea ta in timp si ce asteptari ai de la ea in continuare?
I: De mai bine de patru ani este un job full-time, atat pentru mine, cat si pentru mama mea. Peste cativa ani, speram sa detronam Ikea. :) Glumesc, evident. Afacerea noastra a avut o crestere organica, am reusit sa investim in materiale si in masinarii, astfel incat sa putem crea in continuu obiecte noi si interesante, dar cea mai mare implinire ramane in continuare satisfactia clientilor, si nu remuneratia.
B: Care crezi ca sunt cele mai importante lectii pe care le-ai invatat de cand vinzi?
I: Am invatat ca este de datoria ta, ca vanzator, sa explici cat mai bine produsul, sa il expui cat mai corect si sa oferi toate informatiile clientului tau. Sa fii cat poti de rapid atunci cand cineva iti cere o informatie si sa stabilesti relatii pe termen lung cu clientii si partenerii tai.
B: Ce lucruri ai fi vrut sa ti le fi spus cineva cand erai la inceput?
I: Mi-as fi dorit sa imi spuna cineva sa am incredere in mine si sa nu imi fie teama sa incerc orice este nou – tehnici noi, materiale noi, metode noi.
B: Spune-ne un secret profesional. :) Un lucru descoperit dupa toata aceasta experienta.
I: Fotografiile sunt extrem de importante in acest domeniu. Degeaba ai produse frumoase, daca nu le prezinti cum trebuie.
B: Cum iti calculezi preturile?
I: In functie de pretul materialelor si de complexitatea lucrarii (cat timp presupune si cat de dificile sunt operatiunile).
B: Cum iti prezinti produsele?
I: Majoritatea produselor noastre au un stil aparte, o tusa personala, asa ca imi place sa cred ca le deosebesti de celelalte de pe piata. Fiecare produs spune o poveste, pozele sunt cat mai clare si luminoase, titlurile vorbesc despre produs, iar descrierea este pura inspiratie de moment :)
B: Ai fotografii foarte frumoase. Cum le faci? Ce sfaturi ai despre fotografie?
I: Pozele le fac folosind un fundal alb (in majoritatea cazurilor panza alba), fac tot posibilul sa am cat mai multa lumina naturala si folosesc camera de la telefon, spre surpriza tuturor. Nu l-as da pe niciun aparat profi pentru ca nu am rabdarea sa invat toate chitibusurile fotograficesti :)
B: De ce crezi ca este important sa te promovezi?
I: E foarte simplu – degeaba ai produsul perfect daca cel care are nevoie de el nu stie de tine.
B: Prin ce metode te promovezi de obicei?
I: Ne promovam produsele pe Breslo si pe Facebook in mod constant (o data sau de doua ori pe saptamana), sau in campanii de 5-7 zile consecutive. Ne promovam produsele si prin colaborari cu diverse cafenele, cofetarii, restaurante sau florarii.
B: Din publicitatea Breslo, ce ai incercat? Cu ce impresii ai ramas?
I: Pana acum am folosit pachete personalizate, concentrate pe o saptamana sau doua, care la noi a mers foarte bine, dar si metoda obisnuita de promovare (alegem ziua si locul de promovare si toata lumea e fericita). Rezultatele se vad imediat – chiar pe perioada promovarii sau imediat dupa. Si da, merita!
B: Ai obtinut ce iti doreai de la publicitate? S-a simtit si in vanzari?
I: Da, sunt diferente mari intre perioadele de promovare si cele fara.
B: Ce fel de pachete publicitare le-ai recomanda celorlalti sa cumpere? Pentru tine ce a functionat cel mai bine?
I: Cred ca depinde foarte mult de specificul fiecaruia. Trebuie sa se gandeasca serios cum arata clientul lor si unde il gasesc mai usor. Daca vand bijuterii, atunci vor dori sa se promoveze intr-o revista pentru femei. Daca vand hainute de copii, atunci clar au nevoie de ceva care se axeaza pe mamici si tot asa.
La noi promovarea pe Breslo e cea cu rezultatele cele mai bune, dar asta pentru ca nu avem o nisa anume, ci mai degraba incercam sa atingem o paleta larga de dorinte si nevoi.
B: Cum iti faci clientii sa se intoarca in magazin?
I: Consider ca nu ai niciun cuvant de spus in acest sens, clientii se intorc in magazin daca sunt multumiti. Daca nu, nu.
B: Din experienta, ce ai observat ca se vinde mai bine?
I: La noi se vand foarte foarte bine produsele destinate copilasilor sau evenimentelor/sarbatorilor – nunti, botezuri, martisoare, cadouri de Craciun.
B: Ai primit vreun feedback negativ? Cum ai abordat situatia?
I: Am avut trei feedback-uri negative in toata istoria. Unul la inceput, cand am impachetat atat de bine produsele ca mai avea putin si taia cu fierastraul coletul bietul client. De fiecare data ne-am dat silinta sa rezolvam nemultumirile clientilor si am modificat produsele asa cum si le doreau de fapt.
_____________________________________________________________
Mai multe despre LeCoseAnimate, aici:
Be First to Comment