NUME: ANDREEA ( + ADINA & VIVIANA)
WEBSITE: in curand www.vintageaddict.ro
OCUPATIA: economist
-Cand ai descoperit fenomenul vintage si ce inseamna el pentru tine?
-In urma cu vreo 4-5 ani.Redescoperirea unei vechi pasiuni pentru moda…
-Ce reprezinta hainele vintage,care ar fi definitia lor?
-In mod normal ca sa se incadreze in definitia general acceptata de “ vintage” un articol ar trebui sa aiba minimum 15 ani vechime si sa fie caracteristic pentru perioada pe care o reprezinta;iar pentru cei foarte stricti respectivul articol ar trebui sa vina cu o valoare estetica deosebita,un obiect care si la vremea lui nu putea trece neobservat,capatand atributele unui obiect de colectie.La noi (in Romania) din diverse motive cum ar fi dificultatea gasirii unor surse (45 de ani de comunism au cam limitat existenta unor garderobe impresionante stilistic),aparitia relativ noua a notiunii, lipsa de informare corecta sau ignorarea cu buna stiinta au determinat aparitia unui fenomen caracterizat de un amestec intre hainele vintage si cele second-hand,un lucru nu neaparat rau atata timp cat procentul de “second-hand” este mai redus,iar selectarea articolelor se face dupa anumite criterii ,in principiu estetice.
-Cum se face diferentierea intre hainele vintage si cele second-hand?
-Multi ar spune ca principala diferentiere este data de vechime.Eu nu sunt neaparat de acord.Nu orice fusta veche a bunicii,purtata acum 40 de ani este automat si un articol vintage.Diferenta este data de croiala, stil, material, culori,cat de mult se incadra in tendintele vremii.Daca la timpul lui un articol nu a avut nimic special, a fost banal,lipsit de personalitate daca se poate spune asa, sunt putine sanse ca odata cu trecerea timpului sa capete vreo valoare.Dar in ultima instanta totul depinde de ochiul privitorului.
-Care este reactia publicului la acest gen de produse?
-In vest, entuziasm total.Acasa suntem la inceput.Dar este usor de inteles, avand in vedere ca exista oameni care poarta haine “vintage” nu pentru a fi la moda, ci pentru ca nu isi permit unele noi.
-Ce influenta crezi ca are curentul vintage in moda strazii de la noi?
– Avansam cate un pic, cum e si normal tineretul este mai deschis,inovativ si lipsit de amintiri neplacute ante-decembriste.Ceilalti sunt mai reticenti pentru ca atata vreme cat trebuie sa te mai duci si la serviciu ,poti risca priviri pline de compasiune atunci cand rochia ta care se incadreaza in ultimile tendinte toamna-iarna 1974 este catalogata drept faliment cauzat de prea multe credite bancare.Sau cand eventual seful iti sugereaza politicos o tura de shopping pentru eliberarea stresului de la munca.
-Crezi ca aceste produse se adreseaza doar celor initiati?Daca da,cine ar trebui sa educe oamenii in acest sens?
– Daca ar fi fost un subiect rezervat initiatilor acest interviu nu ar mai fi existat din lipsa de cititori.In principiu informatiile legate de moda, trend-uri etc le luam din mass-media.Revistele pentru femei ar fi principala sursa de informare, din pacate aceste reviste traiesc din spatiile alocate publicitatii, articolele pe care ni le recomanda nu sunt neaparat alese pe baza caracteristicilor lor extraordinare, ci pe baza listei de contracte .Fiecare pagina costa si cineva trebuie s-o plateasca.Au mai existat in ultima vreme mici incercari,dar nu stiu cata lume a si inteles exact cu ce se mananca “vintage-ul”.Dar cum spuneam suntem la inceput.
-Care sunt lucrurile pe care ai vrea sa le stie un client despre hainele vintage?
-E un lucru despre haine in general,fapt experimentat pe propria piele:indiferent de vechime, de cat de “la moda” sau nu este un articol,cele mai frumoase haine sunt cele in care tu esti frumoasa.Si o fraza a celebrei Coco Chanel care se potriveste f. bine pt. hainele vintage avand in vedere ca acest concept a aparut datorita nevoii de a iesi din multime,de a purta ceva diferit :”In order to be irreplaceable, one must always be different”.Nu am tradus-o pentru a nu-I pierde originalitatea.
-Ce reprezinta hainele pentru tine?
-Sunt principala forma de exprimare, cred ca pe langa cultura generala ar trebui sa avem si un pic de cultura a stilului .Cine a spus ca “nu haina il face pe om” a trait pana cand Eva sa muste din mar.Da, nu e etic,dar nu va aprecia nimeni ca ai 2 mastere si un doctorat daca te vei duce la interviu cu un tricou obosit si pantaloni cargo cu 5 randuri de buzunare .
-Enumera cinci must-have-uri din dulapul unei femei.
1.”micuta” rochie neagra
2.o pereche de pantofi cu toc “stiletto”,
3.perechea perfecta de pantaloni (cea care se gaseste foarte rar)
4.un trench classic
5.neaparat cel putin un sutien “push-up”
-Vintageaddict este o afacere ca oricare alta sau pleaca de la pasiunea ta pentru haine?
-In mod cert nu este inca o afacere, pentru moment capitalul este bazat pe pasiune.
-Cat de mult din garderoba ta personala este vintage?
-O parte considerabila,insa nu le pot purta atat de des cat mi-as fi dorit.
-Cand ai decis ca vrei sa ai propriul magazin virtual cu acest tip de produse?
-Ideea a aparut acum 2 ani, insa de curand am avut curajul de a o si pune in practica.
-Ce perioada vintage fashion este favorita ta?
-Anii ’50.Pentru simplul motiv ca sunt hainele sau croiala care avantajeaza tipul meu de constitutie.
-Ce melodie din perioada vintage time te reprezinta?
-Aici m-ai incuiat.Musica nu e deloc domeniul meu,ascult orice fara a face vreo pasiune.Dar spre exemplu imi place mult Amy Winehouse care are un stil al anilor ’60.
-Ai in casa zone care ar putea fi descrise ca vintage style?
-Doar interiorul dulapului.Din pacate spatiul nu imi permite prea multa extravaganta, am optat pentru un stil minimalist fara prea multe culori si decoratiuni.
-Cum te simti atunci cand esti la vanatoare de “comori”?
-Vanatoarea asta e bautura mea energizanta, pot spune ca “imi da aripi”.
-Intentionezi ca , pe laga haine,sa oferi si alte obiecte vintage:bijuterii,decoratiuni etc ?
-Mi-ar placea,dar ar trebui sa ma instruiesc un pic mai bine pentru ca decoratiunile deja intra in alta sfera si necesita niste cunostiinte mai aprofundate.In plus, sunt mai greu de procurat.Dar pe viitor, de ce nu?
-Cine te mai ajuta in activitatea asta?
-Doua prietene foarte bune pe care le-am corupt si au prins si ele microbul vintage.Impartim alergatul, cautatul, caratul produselor la targuri si aceeasi pasiune pentru haine.
-Ofera-ne un sfat legat de fotografierea si prezentarea hainelor.
-Nu sunt o experta, i-am studiat si eu pe altii inainte, insa o regula de baza ar fi descrierea cat mai amanuntita a produsului.Atat prin fotografii cat si prin cuvinte.Iar descrierea sa fie reala.Mai bine ii spui omului ca exista o pata pe maneca, o si fotografiezi ,decat sa ascunzi acest lucru in ideea ca poate nu o va vedea .Am vazut site-uri la care descrierea se rezuma la “MASURA M”.Si o poza intunecata.Ideal fotografiile se fac la lumina zilei,pe un fond neutru,din cat mai multe unghiuri,de preferinta pe un manechin ,nu intinse pe jos sau pe pat .Descriere:masura,dimensiuni,material(e),epoca,conditie.
-Care este cea mai valoroasa achizitie vintage ?
-O pereche de sandale multicolore de la CHLOE si o rochie visinie de la YSL Rive Gauche, ambele pastrate in colectia personala,cu rochia insa nu m-am imbracat pana acum pentru ca imi este lunga si nu m-am indurat sa o tai.
-Ce planuri de viitor ai pentru Vintage addict ?
-Site-ul care ar trebui sa fie gata sper pana la sfarsitul anului.Toate articolele vintage sunt special pastrate pentru site.Vom merge in paralel si cu magazinul nostru de pe BRESLO, unde voi fi mai atenta cu produsele expuse,insa nu vor fi aceleasi cu cele de pe site.In general am incercat ca produsele care nu corespund definitiei “vintage” sa fie macar “vintage style” sau vintage repos cum se mai spune,adica sunt de data recenta,dar corespund stilului unei perioade vintage.Pentru viitorul mai indepartat la interviul urmator.
Multumesc pentru interviu.
Be First to Comment