Am reuşit să-l trag uşor de mânecă pe dl. M şi l-am întrebat care este secretul succesului în vânzarea online.. El mi-a răspuns direct şi fără ezitare că totul depinde de prezentare!
Brăţară Connect – On-skin
Este un fapt deja foarte bine cunoscut că produsele sunt alese de către cumpărători în funcţie de poze. Prin intermediul acestora noi avem posibilitatea să prezentăm produsele noastre aşa cum le vedem noi, într-un cadru potrivit pentru ele, să le prezentăm in viziunea noastră. Avem ocazia, pentru câteva ore, să fim stilişti, fotografi, editori. Poate că este un pic cam multă muncă pentru o singură persoană, dar efortul se va vedea ulterior în cifrele realizate.
Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu când intru pe Breslo, mă uit în primul rând peste ce e nou şi dau clic pe pozele care îmi atrag atenţia.
Pentru mine fotografierea produselor a fost şi încă este cea mai mare provocare. Nu sunt niciodată mulţumită, dar ştiu că am îmbunătăţit calitatea pozelor de-a lungul timpului. Relaţia mea cu aparatul de fotografiat este încă la un stadiu de început, suntem înca în acel loc în care încercăm să ne cunoaştem – bine, eu să-l cunosc pe el şi ce îmi poate oferi.
Colier – BWE
De accea vă invit să împărtăşiţi orice pont aveţi, din experienţa voastră, despre cum credeţi că ar trebui să arate pozele produselor noastre şi cum să folosim aparatul de fotografiat.
Am să încep eu şi vă prezint câteva tips&tricks din ceea ce am învăţat eu şi am mai citit ici și colo.
– Produsele sunt cel mai bine evidenţiate pe un fundal neutru: alb, negru, gri; un fundal care să flateze, să nu obosească şi să creeze acel efect de a nu-ţi putea dezlipi ochii de la poza respectivă.
– Dacă preferi fundalurile cu modele sau motive diferite, ai grijă ca produsul să nu se piardă printre acestea sau să fie copleşit ci să contrasteze, să iasă în evidenţă.
– Evită fundalurile care reflectă lumina, cum ar fi sticla, suprafeţele lucioase, hârtia glossy, etc.
– Cea mai bună lumină este lumina naturală, dar evită expunerea direct în razele soarelui, iar pentru perioada de toamnă/iarnă poţi folosi un light-tent.
– Transformă funcţia macro în cea mai bună prietenă – cu ajutorul ei poţi fotografia produsele de aproape şi să le evidenţiezi încântătoarele detalii.
– Pozele cu produse prezentate pe un model au şanse mult mai mari să fie vizualizate, plus că oferă o perspectivă foarte utilă potenţialilor clienţi. Este foarte posibil ca folosirea unui model pentru fotografierea produselor să crească semnificativ vânzările, dar numai dacă pozele sunt foarte bine realizate (aici poţi angaja sau afla câteva ponturi de la profesionişti).
– Fotografiază produsul în mediul lui. De exemplu, dacă este o pernă, fotografiază-o pe o canapea sau pe un fotoliu intim, unde sunt evidenţiate funcţionalitatea şi farmecul ei.
– Recomand folosirea tuturor celor 4 poziţii disponibile în magazin pentru pozele produselor.
Experimentează! Afară sau în casă, fă cât mai multe poze produselor, în diferite cadre şi unghiuri. Apoi, la partea de editare (să o numim mai bine retuşare, căci nu vrem să modificăm prea mult pozele) poţi alege care sunt mai reuşite, mai fidele şi mai flatante.
Costum Asimetric Design – lavi20
Pozele sunt şi cele care dau acel ceva aparte, uşor de recunoscut, care ne identifică, putem spune chiar un fel de semnătură pentru magazinul nostru. Cu ajutorul lor putem crea o imagine unitară magazinului online, folosind acelaşi fundal , model sau decoraţiuni. Cel mai simplu pentru a obţine acest lucru este să punem ca poză primară pentru fiecare produs o fotografie cu produsul realizată din acelaşi unghi şi în acelaşi cadru.
Bineînţeles, pozele nu sunt totul, dar sunt probabil 75% din ceea ce trebuie să facem pentru a ne promova produsele şi cu siguranţă sunt 100% din ceea ce trebuie făcut pentru a atrage atenţia clienţilor asupra produselor noastre.
interesant
Fotografiaza produsul in mediul lui – foarte important! Mai ales pentreu cei care fac arta / tablouri, o poza cu tabloul asezat deasupra unui fotoliu nice face mai mult decat 1000 de cuvinte.
Multumim pentru ponturi…pentru cei neinitiati, ca si mine…foarte utile
anky, te angajam PR., so if u ever get bored of …..what your doing…
foarte faine si utile toate articolele prezentate de tine!
si mie mi se par mai utile pozele pe model decat orice dimeniune…pentru ca nu toata lumea are ochi matematic!
Sunt 100% deacord cu cele scrise in articol. Cunosc si eu aceste ponturi si am uzat e ele in magazinul meu. Inca de cand am facut prima poza am cautat mereu sa imbunatatesc unghiul,lumina, fundalul si elementele ajutatoare care sa scoata produsul din anonimat. Excelent articol!
Multumesc frumos! :)
Ma bucur ca gasiti utile articolele…
BohemianSin, si pe mine ma atrag tot timpul pozele pe model..e un fel de curiozitate umana I guess. :P
Marillys, sunt foarte reusite pozele tale!