După cum am promis sătpămâna trecută, astăzi avem o lecţie de teorie..ca să ne menţinem mintea şi spiritul în formă. :)
The Caterpillar – Ally in Graphicland
Începem cu începutul şi anume Marketingul. Spus cât mai simplu, marketingul reprezintă modalitatea în care îţi vinzi produsele. Creezi produse şi vrei să le vinzi, prin urmare trebuie să le marketezi.
Bineînţeles, sunt şi alte definiţii, în care marketingul este privit din diferite perspective. Philip Kotler (părintele marketingului) îl prezintă astfel: „crearea valorii şi a satisfacţiei pentru client”. Atfel spus, marketingul constă în a oferi satisfacţie clientului în condiţii de profit.
Piaţa este formată de mulţimea cumpărătorilor şi vânzătorilor efectivi şi potenţiali şi au în comun o anumită nevoie sau dorinţă, care poate fi satisfăcută prin schimburi şi relaţii.
Segmentarea pieţei este împărţirea unei pieţe în grupuri distincte de cumpărători, pe diferite criterii, care ar avea nevoie de produse diferite şi poate chiar şi o strategie diferită de marketing.
Poziţionarea pe piaţă este procesul prin care se iau anumite măsuri pentru ca un produs să ocupe, în percepţia consumatorilor vizaţi, un loc clar definit şi de dorit, în raport cu produsele concurente.
Nişa de piaţă este un segment distinct de piaţă format dintr-un grup restrâns de cumpărători cu o anumită nevoie specifică, dispuşi de cele mai multe ori să plătească mai mult pentru caracteristicile în plus ale produsului.
Mix-ul de marketing (cei 4 P ) reprezintă ansamblul de tactici de marketing – produsul, preţul, plasamentul şi promovarea – care poate fi folosit pentru a produce răspunsul dorit din partea pieţei.
Comunicaţiile de marketing integrate sunt formate dintr-un mix specific de instrumente publicitare, vânzare personală, promovarea vânzărilor, relaţii publice şi marketing direct, folosite pentru îndeplinirea obiectivelor.
Fetru Multicolor – Convivire
Marca/Brandul este un nume, termen, simbol, design sau o combinaţie a acestora prin intermediul căruia se identifică producătorul sau vânzătorul unui produs.
Brand equity este un termen ce se referă la valorile bine cunoscute ale unei mărci, la ceea ce oferă în plus ca şi valoare o anumită marcă. Brand equity-ul se formează în timp şi are ca rezultate bunăvoinţa, recunoaşterea numelui, preţuri mai mari pentru produse şi un volum mai mare de vânzări.
Unique selling proposition este calitatea, beneficiul sau trasătura specifică a unui produs pe care nu o poate oferi niciun competitor. Folosit uzual sub forma de USP.
Aceştia sunt, în mare, principalii termeni pe care îi folosim în activitatea noastră, de cele mai multe ori instictiv şi o facem bine.
Marketingul înseamnă mai mult decât vânzare şi publicitate. Vânzarea nu are loc decât după crearea unui produs, iar marektingul începe dinaintea existenţei unui produs. Marketingul sudiază şansele de reuşită pe o piaţă, dacă este potenţial pentru un anumit produs, încearcă să găsească clienţi noi şi să îi fidelizeze pe cei existenţi. Marketingul caută înţelegerea nevoilor clienţilor, realizează produse cu o valoare superioară şi le stabileşte un preţ, le distribuie şi le promovează eficient. Astfel marketingul este un proces prezent de la ideea şi conceptul unui produs până la obţinerea feedbak-ului din partea cumpărătorilor.
Invatati invatati ca la sfarsit ne face Anky sesiune :)))