Astăzi am să vă povestesc despre Marketing. Cine este acest „Marketing”? Ei bine, este un tip inteligent cu simţul umorului, de statură medie, brunet, cu ochii blânzi. Contrar a ceea ce te aştepţi, nu poartă costum. De obicei se îmbracă cu jeanşi şi un tricou – neapărat cu o zicală spirituală sau un imprimeu inedit. Prezenţa lui nu este deloc ameninţătoare şi va deveni cât de curând cel mai bun prieten al tău. Trebuie doar să laşi orice prejudecată la uşa cafenelei în care te vei întâlni cu el.
Bine, dacă este mai pe gustul tău, poate fi şaten, cu ochii verzi sau poate fi o tipă chic, inteligentă şi care ştie ce vrea. Marketingul poate lua orice formă doreşti tu.
Am observat că sunt persoane care au reţineri în ceea ce priveşte marketingul şi cam tot cepresupune el. Eu una consider ca nu este cazul. Toţi facem marketing în fiecare zi, de când am luat decizia să vindem primul produs, când am postat un produs pe Breslo, când participăm la un târg, când comunicâm cu clienţii, cu alţi artizani sau cu media, când scriem pe Facebook sau pe blog. Şi mulţi dintre voi o faceţi foarte bine şi de cele mai multe ori intuitiv, fără pregătiri în domeniu.
Nimeni nu cunoaşte mai bine decât tine cele mai intime aspecte ale afacerii/hobby-ului tău: caracteristicile unice ale produselor tale, imaginea pe care vrei să o transmiţi, cine sunt clienţii tăi, cum trebuie să comunici cu ei, la ce gen de evenimente găseşti persoanele cărora se adresează produsele tale şi toate aceste detalii atît de importante.
Marketingul este mai mult prietenul tău care îţi oferă informaţii de ghidare, iar tu poţi lua aceste aspecte teoretice şi să le foloseşti personalizat pentru a se potrivi perfect cu brandul tău – doar vrei să-ţi subliniezi individualitatea, nu? Imaginează-ţi aspectele de marketing ca fiind un lut polimeric. Sunt mai multe opţiuni, dar tu îl vei alege pe cel potrivit pentru a obţine produsul final dorit şi îi vei da forma unică concepută de tine. La fel si teoria de marketing. Nu trebuie să o aplici pe toată. Alegi ceea ce ai nevoie. Oricum, marketingul nu îţi poate spune cum să îţi gestionezi proiectul, ci îţi oferă o linie de ghidare, concepte de care să ţii cont, dar mai departe ţine de tine cum alegi să le pui în practică. Doar tu îţi cunoşti cel mai bine activitatea. Totuşi, uneori poate părea că ai 2 job-uri (sau chiar 3 dacă ai şi un serviciu înafara handmade-ului). Unul pentru partea creativă, care este oricum destul de solicitant şi unul pentru partea de marketing. Experimentează! Vezi ce merge şi ce nu, care produse se vând şi care nu, cunoaşte-ţi clienţii şi fii tu însuţi! Astfel vei ajunge să realizezi că poţi să te distrezi şi să devii creativ/ă cu noul tău prieten M.
Iar săptâmâna viitoare am să scriu un mic ghid explicativ al celor mai folosiţi termeni în marketing – un pic de teorie, chiar dacă e vacanţă :)
Foarte fain articolul! Astept teoria :p
nice to meet you MR. M… :))