Astăzi m-am gândit să discutăm despre una din funcţiile pe care Breslo ni le pune la dispoziţie şi anume feedback-ul.
Andici – Dulceaţă de gânduri
Feedback-ul este o parte esenţială din activitatea noastră. Potenţialii clienţi au posibilitatea să citească feedback-ul primit deja de la clienţii existenţi şi astfel să decidă dacă vor să cumpere din magazinul respectiv sau nu.
Pentru mine feedback-ul este foarte important. Fără el ar fi ca şi cum aş fi legată la ochi. Este important pentru noi să ştim ce cred clienţii noştri despre produsele noastre. Bineînţeles, putem afla acest lucru direct de la ei sau prin email, dar nu e mult mai bine dacă văd şi potenţialii clienţi că produsele noastre sunt apreciate?
Poate primeşti complimete asupra designului produselor tale, asupra calităţii sau modul de ambalare este încântător sau livrarea promptă sau poate doar primeşti feedback pozitiv fără alte detalii. Dacă primeşti feedback pozitiv pentru un anumit gen de produs, poţi posta părerea clienţilor tăi şi în descrierea produsului respectiv, în magazinul tău. Dacă este atât de bine primit, merită cât mai multă expunere.
Aşa cum clienţii tăi îţi oferă din timpul lor şi îţi oferă acest feedback, oferă-le şi tu acelaşi lucru. Fă-ţi timp să laşi feedback la toate produsele pe care le-ai vândut, oferă un mic compliment – poate clientul tău a plătit foarte repede, poate a-ţi avut o colaborare foarte reuşită sau pur şi simplu mulţumeşte că a ales să cumpere de la tine.
lulou. – Speach Bubble
Apoi avem feedback-ul negativ, care îl poate primi oricine până la urmă. Cu singuranţă te va afecta, dar să nu laşi asta să te demoralizeze şi bineînţeles, din orice experienţă învăţăm ceva. Poate clientei tale nu îi place produsul ce l-a primit şi în loc să îţi scrie un email şi să găsiţi împreună o soluţie, alege să îţi lase feedback negativ. Oricare ar fi situaţia, să nu uiţi că eşti o profesionistă/un profesionist, eşti persoana care crează şi vinde şi vei aborda întreaga situaţie cu tact.
Dacă primeşti feedback negativ, nu răspunde cu aceeaşi monedă. Eventual poţi posta o explicaţie a situaţiei în feedback-ul clientei/clientului tău. Ideal ar fi ca oricine este nemulţumit de produsul cumpărat de la tine să discute cu tine mai întâi şi apoi să lase feedback, dar nu se întâmplă întotdeauna aşa.
Încearcă să iei tot timpul în considerare:
– Poate clienţii nu o să aibă întotdeauna dreptate, dar merită atenţia ta şi respect.
– Chiar şi dacă nu este vina ta, poţi afirma că regreţi că este nemulţumit clientul. Simpla afirmare a faptului că există o problemă poate ajuta.
– Fi proactiv şi încearcă să rezolvi situaţia căutând soluţii împreună cu clientul tău în cel mai scurt timp.
De data aceasta am să închei cu câteva întrebări şi aştept ideile voastre. :)
Valorificaţi feedback-ul pozitiv pe care îl primiţi? Aţi primit feedback negativ? Care consideraţi că este cea mai bună modalitate de gestionare a feedback-ului negativ?
Be First to Comment