Săptămâna trecută am lansat o provocare pe Facebook, și am fost așa de norocoși încât Giginele a acceptat să-i răspundă. Oana ne povestește mai jos despre experiența ei cu vânzările internaționale. Dacă aveți întrebări, credeți că sunt lucruri de completat, sau vreți să scrieți și voi un articol pe această temă, lăsați un comentariu la final.
__________________________________________________________________________________________________________
Am tot zis că scriu despre minunata şi ezoterica pe alocuri lume a coletăriei internaţionale.
Taxe de transport
Pentru că la noi nu îţi poţi deocamdată calcula singur valoarea serviciului de expediţie, vrei-nu vrei va trebui să mergi la poştă să afli acest lucru.
In principiu expedierea costă între 30 şi 70 de lei pentru un colet, in funcţie de ţara unde este trimis. Pe site-ul Poştei Române puteţi găsi tabelele de preţuri, însă ele vor fi aproximative pentru că preţul final va avea şi câteva mici taxe care se calculează pe loc.
În general cumpărătorii din afara României sunt obişnuiţi cu tarifele internaţionale, aşa că nu vă speriaţi să adăugaţi valoarea reală a transportului. Eventual puteţi mări uşor preţul produselor şi scădea taxa de transport, asta rămâne la alegerea fiecăruia.
Coletele postale
Majoritatea coletelor internaţionale se expediază ca atare. Fără confirmare de primire sau alte servicii speciale.
Pentru colete în ţările UE, acestea pot fi ambalate şi expediate de la orice oficiu poştal.
Veţi fi întrebaţi asupra conţinutului coletului şi ce valoare are (pentru a calcula acele mici taxe de care vă ziceam). Vă sfătuiesc să evitaţi termeni precum „bijuterii”, „bronz”, „argint” , “preţios”, etc.
Serviciul de urmărire (tracking number) se taxează suplimentar pentru ţările din afara UE.
Dacă tot am ajuns în afara UE trebuie să discutăm câteva aspecte importante.
De unde expediem coletele? În general coletele în afara UE se expediază doar de la oficii poştale care au şi servicii vamale. Aşadar mare atenţie la acest lucru deoarece în taxa de transport va trebui să includeţi cumva şi contravaloarea biletelor de autobuz sau a benzinei.
Lista oficiilor cu servicii vamale se gaseste in format PDF in meniul din dreapta al oricarei sub-pagini cu informatii despre tarifele internationale de pe site-ul Poştei Române.
Important! Am vazut magazine care specifică la politica de expediere/transport „dacă doriţi acest produs expediat cu tracking number sau cu asigurare, preţul este de…..”. Astfel cumpărătorul poate alege opţiunea de tracking number eliminând orice risc al pierderii produsului pe drum. Personal am trimis în aproape toată lumea şi au ajuns toate, dar e bine să fii precaut.
Declaraţia vamală
Aici cam depinde de fiecare oficiu în parte. Unii te lasă fără să completezi aşa ceva, alţii impun aşa ceva. În principiu sunt câteva lucruri clare pe care nu ai voie să le trimiţi. Eu nu am găsit unde să pot verifica online, aşadar tot la poştă trebuie întrebat. Restricţiile diferă de la o ţară la alta, aşa că mare grijă la ce puneţi în colet! Știu sigur că nu se pot trimite metale preţioase, anumite alimente sau lichide în majoritatea ţărilor.
Coletele ce urmează a fi expediate în afara UE trebuie deschise şi sigilate după verificarea de la oficiul vamal. Dacă l-aţi ambalat deja frumos, puteţi doar să aveţi un noroc chior şi cei de la oficiu să vă pună să completaţi o declaraţie pe proprie răspundere pentru ce este înăuntru, dar nu cred că aveţi reuşita garantată.
__________________________________________________________________________________________________________
O soluţie salvatoare este scrisoarea. Dacă ceea ce trimiteţi nu este voluminos, il puteţi trimite într-un plic anti-şoc, bine izolat. Specificaţi faptul că doriţi să fie trimis ca „scrisoare” în loc de colet şi costurile scad destul de mult! Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească pachetul pentru a se încadra în categoria corespondență le găsiți tot pe site-ul Poștei Române, aici. Pentru SUA de exemplu, am trimis colete în plic de aproximativ 60 de grame şi am plătit cam 16 lei.
___________________________________________________________________________________________________________
Grija la ambalare (e valabil pentru toate coletele internaţionale, indiferent de destinaţie). Aveţi grijă ca totul să fie foarte bine izolat pentru că vor fi trântite, aruncate, apăsate etc. Eu le puneam în 2-3 rânduri de folii cu bule şi asigurate într-o cutiuţă îngustă de carton mai dur.
Timpul de livrare.
Tricky little subject pentru că el diferă de la o ţară la alta şi uneori în funcţie de fazele lunii . Adică am colete care au ajuns în SUA în 20 de zile şi altele în 40. La fel cu Australia, tot 5 săptămâni. În Europa unele au ajuns în 2 săptămâni, altele în 5 zile, deci nu ştiu să vă spun exact de ce depinde.
În rest, nu ştiu ce să vă mai sfătuiesc. Sigur am omis ceva, aşa că puteţi întreba în comentarii şi dacă ştiu, vă răspund. Ce v-am povestit este din experienţa personală, oricine are alte păreri este mai mult decât binevenit să scrie şi să adauge noi informaţii.
În loc de încheiere vreau să vă dau un ultim sfat. În ţările mai dezvoltate ambalajul joacă un rol foarte important în vânzarea oricărui produs/satisfacţia clientului. Mare grijă la cum ambalaţi ceea ce trimiteţi, se pune preţ pe aşa ceva. Şi cum toate ţările vor să fie cât mai ECO, puteţi cumpăra şi specifica pe ambalaj că este produs reciclat. Veţi câştiga puncte de popularitate în rândul clientelei internaţionale.
Atât.Vă doresc o zi fantastică.
Cu drag,
Oana de la Giginele
Eh… de-ar fi asa simplu. :) La unele oficii postale NU se trimit obiecte ca si scrisori decat daca MINTI si spui ca in plic sunt desene sau alte hartii. :) Pentru ca fiecare postarita interpreteaza cum ii e ei mai bine. Si macar de ar fi colete cu 30 de lei, dar din ce stiu eu, majoritatea se invart pe la 60-70 de lei chiar daca au sub un kg. Si la tari precum Germania trec bine de 70 de lei.
La noi e mare nevoie de un serviciu de colete mici. Colete cu obiecte. Ca degeaba le arati postaritelor despre serviciul de colete mici de la imprimate, ca ele zic tot ca e vorba de colete care contin hartie. :) Avem nevoie fix de un serviciu unde sa se scrie clar ca e vorba de orice fel de obiecte legale, mici. Eu sunt tare necajita ca trebuie sa minti ca sa iti faci treaba, mai ales ca eu nu sunt in stare. :)
Iata ce mai spune lumea si pe Facebook:
Adela Marieta:
O varianta buna de livrare este si posta Atlasib, insa e important ca adresa de livrare sa fie in locatiile in care au ei puncte de livrare. Sunt prompti, desi raspund mai greu la telefon :)) Ah da, si preturile sunt bune :)
Pantofica:
Noi am folosit DPD pentru ca posta romana a livrat intr-un timp mult prea mare, iar Atlassib nu aveau punct de lucru unde trebuia sa ajunga coletul. In Austria si Germania a costat 80 ron, iar in UK a costat 100 ron. Coletul a ajuns in 3-4 zile lucratoare si a fost foarte ok. Avantajul nostru este ca vindem produse voluminoase si cu pret suficient de mare a.i. cei 20 dolari(sau euro) sa merite pentru transport.
Cu Atlassib lucrez eu in tara cand mi se cere transport prin curier. Sunt cei mai ieftini si d-aia. :D Dar trebuie avut grija la completarea formularelor si trebuie sa fiti siguri ca doamnele de la ghiseu au inteles clar cum vreti sa trimiteti, altfel pot aparea incurcaturi, mai ales daca trimiteti cu ramburs.
Intr-adevar, daca sunt de trimis produse pentru care e justificat sa se plateasca 20 de dolari, nu e la fel de dificil. :) Si eu am trimis colet in SUA, un copacel. :D Si cam 20 de dolari a costat transportul si nu a avut nimic de comentat clientul si a ajuns cu bine la destinatie, prin Posta Romana.
Foarte interesant articolul si de mare folos pentru cele care vand produse handmade pe site/urile de profil. Insa ce ma nedumereste si totodata ma dezamageste enorm este ultima parte cea cu tarile dezvoltate care pun mare pret pe ambalarea produselor.
Eh…si uite asa punem noi sare pe rana :(. Daca tot este vorba de satisfactia clientului si daca tot se constientizeaza importanta ei (daca se constientizeaza,ma indoiesc adeseori ) ,de ce nu in acelasi mod se tine cont si in Romanica noastra cea de toate zilele?!!!! De ce dragele mele?!!?
Sau, poate ca la noi treaba merge si de mantuiala ,ca tot este tara lui Papura Voda!!!
In calitate mai mult de client decat de vanzator,desi nu imi este straina deloc migaleala consider ca nu are importanta unde anume iti vinzi marfa ,respectul fata de client trebuie sa fie obligatoriu acelasi indiferent ca esti in America,Franta,Anglia….Romania.
Au fost situatii in care am fost absolut dezamagita sa constat ca anumite produse mi/au fost expediate in banalele si penibilele pungulite de plastic.Si nu ma refer aici la pietre,furnituri ci la produse handmade. Da ,sunt total de acord ca prezentarea unei bijuterii si ambalarea ei conteaza foarte mult pentru clienti ,asta ar trebui sa constientizeze orice persoana care le creeaza si le vinde. Nu sa ne preocupe decat cum sa scoatem profit din ele.
Strainii pun accent pe ambalaj deoarece se respecta si vor la randul lor sa fie respectati. Ce este dureros si enervant totodata este faptul ca avem aceleasi asteptari de la vanzatorii de pe aceasta platforma si m-a uimit modul in care s-a pus problema si anume ca ambalajul joaca un rol foarte important in tarile dezvoltate.
In concluzie. La fraierii din Romanica merg si kitsch-urile,ce sa mai vorbim de Eco !!!Ma irita diferenta asta, no offence. Deci, se poate fratilor ,daca se vrea ,nu?!!
Btw…nu are nici o legatura cu persoana care a scris articolul,nu este nimic personal ,insa am simtit nevoia acuta sa imi spun punctul de vedere. That/s it!
Va doresc o zi buna si multa bafta pe Breslo.com.
Strainii pun accent pe ambalaj deoarece la ei politica “reclamei”‘ este mult mai evoluata.
Este ceva pishologic implementat de societatea respectiva (mas media,magazine de top,)
Ce este ambalat frumos se vinde,nu este vorba de respectul fata de client etc:)
Sa fim seriosi!Produsul conteaza,ambalajul oricum ajunge la gunoi,
Daca produsul este trimis intr-o punga de plastic,sau intr-o cutie de carton decenta si produsul ajunge intre-o stare buna la destinatar,nu vad unde este problema:)
Pe ambalarea personalizata a produselor se cheltuie anual sume colosale de bani(miliarde)Plus nenumarate resurse naturale(paduri etc),Cu ce te ajuta daca pe o bucata de carton sunt 20 de etichete colorate,reclame etc.?,cand toate informatiile pot fi trecute doar pe o foaie a4.Si cred ca ti-ar conveni sa economisesti 1-2-3 dolari pe un produs care nu e ambalat ca in supermarket..ca in pretul produsului intra si ambalarea.:)
Simonikab, sigur ca trebuie sa tinem cont de prezentare indiferent de tara.
Cred ca ideea a fost alta. Trebuie sa tinem cont de faptul ca prezentarea migalita adauga si ea la pretul produsului. In mare parte din cauza timpului petrecut pentru asta, nu a materialelor propriu-zise.
Ori, sunt multi clienti pe care ii descurajeaza chiar si taxele postale, oricat de mici ar fi ele. Ei ar prefera sa primeasca doar produsul care ii intereseaza.
Cea mai buna optiune imi pare sa ii intrebam daca vor sa primeasca produsul ambalat ca un cadou, sau simplu.
Oana, tu ce zici? Asa-i? :)
Sunt absolut de acord. Imi dau seama ca un ambalaj migalit contribuie la valoarea finala ,insa am avut placerea sa primesc bijuterii frumos ambalate pe care am platit ,zic eu, un pret ok (probabil in acea suma era inclus si pretul ambalajului) si bijuterii impachetate in punga de plastic desi pretul nu era asa de neinsemnat… Cred ca propunerea ta nu este una rea. Eu sunt una dintre acele persoane care pun accent pe modul in care este prezentat/ambalat un produs. Trebuie sa existe un raport calitate/pret ok si pentru vanzator ,dar si pentru cumparator.
Taxele postale fac parte dintr-o alta discutie ,pentru mine nu au reprezentat niciodata un impediment . In momentul in care alegi sa faci cumparaturi online iti asumi si acest aspect care nu ar trebui sa te descurajeze. Exista expresia asta tare …nemultumitului i se ia darul! Cine este nemultumit nu face cumparaturi pe Breslo :) Glumeam:)
Week end placut tuturor!
Util articol, multumim! :) As avea o intrebare …. bijuteriile din metale pretioase cu ce s-ar putea trimite in afara UE daca prin Posta Romana nu este voie…. sau cel putin asa am inteles de mai sus…. ? Si ma gandesc ca in UE nu sunt astfel de restrictii, sau ..? Mersi !
as dori sa stiu si cum se face cu primirea banilor? Aici am un mare semn de intrebare
Ah nu, Doamne, nu am vrut sa ofensez pe nimeni.
Personal sunt şi vânzător şi cumpărător şi am simţit clar diferenţa.
Când am cumpărat prima dată ceva din afară (handmade) şi am desfăcut pachetul am simţit că plutesc. Era ceva atât de drăguţ ambalat şi cu un Thank You card şi m-am topit pe loc. ÎNSĂ până atunci nu ştiam că aşa TREBUIE să fie sau că aşa E NORMAL! Pentru că primeam produse din România învelite în şerveţele sau bucăţi de hârtie sau punguţele de plastic. La furnituri evident nu este nicio problemă, dar la produse finite deja nu mai merge.
Dar dacă nu aş fi cumpărat ceva din afară poate nu aş fi ştiut mult timp ce şi cum. La asta am vrut să mă refer, nu la altceva.
În general comenzile de afară au în 95% din cazuri mici cadouri şi note de mulţumire care la noi nu prea le-am găsit decât la unele produse ceva mai scumpe dar oricum nu la toate. Am păţit să comand un colier unicat custom-made destul de valoros şi l-am primit într-o pungă cu ziploc şi hârtie de ziar de am rămas mască când am desfăcut coletul.
Aşadar tot ce am scris e din experienţă şi de aia am vrut să zic asta cu ambalajul, mai ales că el trebuie să justifice cumva costul ăla imens de livrare :)
Dar după cum bine ştiţi, nu-i de vină cine vinde, e de vină cine cumpără a 2-a oară :)
Nu am vrut să jignesc pe nimeni, sper că mi-am transmis mesajul destul de clar :)
Poti sa trimiti fara sa le declari, eu una am tot trimit bijuterii cu argint si au ajuns, dar nu le+am declarat ca fiind din argint :)
Totusi cel mai bine intrebi la posta sau suni la oficiul postal cu asistenta vamala din orasul tau si te pot lamuri ei
La livrarile internationale in 99% din cazuri se foloseste PayPal.
PayPal este acum disponibil si in Romania asa ca puteti folosi cu incredere :)
Mai este varianta de ramburs care este foarte scumpă sau transferul bancar care este costisitor
interesant articolul. de mentionat ca pe platforme internationale, produsele si transportul se achita in avans. acest aspect este diferit fata de practica romaneasca, deci trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca da, plata se face in avans si nu e nimic ciudat in asta. din mica mea experienta recomand cu caldura PayPalul, este folosit in toata lumea si oamenii au incredere in el. Primesti banii in contul de PayPal, dupa care realizezi si trimiti obiectul. trimiti un shipping notification clientului cu tracking code-ul si gata. toate coletele si recomandatele trimise in State se pot urmari pe USPS.com si se poate sti exact cate zile face. Toate plicurile trimise de mine au facut intre 10 si 14 zile. consider ca nu merita sa le trimiti neprioritar. Coletele internationale le trimit doar prioritar – dureaza 10-20 zile sau Express Mail (EMS) – dureaza 6-8 zile pt Canada, 7-10 pt State, 10-14 pt Australia.
Buna! Trimiti oletele catre SUA prin posta romana? Numarul de urmarire nu functioneaza dupa iesirea din tara….. ai idee cum as putea urmari coletul pana in sua? am cautat pe toate site -urile de tracking si nu merge.
multumesc !
Cititi si aici:
http://www.posta-romana.ro/posta-romana/produse-si-servicii/Personal_subpagini/Scrisori-carti-postale/Internationale/Corespondenta-subpagini/Conditii-de-forma-dimensiuni-si-greutate.html
Buna ziua,am citit articolul dvs. si este unul destul de interesant.As avea o intrebare:Daca as dori sa trimit in Asia un colet care sa contina un telefon,risc cumva sa nu il mai primeasca functionabil sau daca este impachetat corespunzator nu va fi nicio prb ?
Am trimis doua colete (mici) din USA, undeva dupa 20 mai 2016. Suntem la mijlocul lui iulie si pachetele nu au ajuns nici pana acum. De aici au plecat, ca am urmarit online. Dar pe site-ul postei romane, nu-mi recunoaste nr de confirmare care l-am primit cand am pus pachetele. Problema mea e ca nu am nici o cale sa aflu unde s-au impotmolit. Nu e prima data cand trimit si niciodata nu a durat mai mult de doua saptamani. Si culmea…amandoua pachetele, fiecare cu destinatar diferit. Cum as putea sa aflu ce s-a intamplat ? Poate un nr de telefon de la departamentl “internationale” ? Sa incerc macar dupa nume si destinatar…Multumesc !
Este vorba de serviciul de vamuire al Postei romane. Stiu pe cineva care a primit un cadou din SUA trimis cu ocazia Craciunului si a ajuns de Paste.
Buna. Sunt din Valcea si s-a expediat un colet din Nigeria printr-o firma maritima pe nume Fastway-bază companie de livrare limitată, care desii a luat 1000 $ cand l-a preluat imi mai cere mie 600 $ ca sa-l aduca. Ce este de facut?
Buna poate sa ma indrume si pe mine cineva ce sa fac am de primit o procura din cipru este pusa pe data de 10 ,pe data 13 a iesit din cipru dar in ronania inca nu a ajuns ,urmaresc numarul de tracking dar imi arata in tranzit ,se poate sta in tranzit atata timp?
Buna, cum as putea sti/Afla despre un plic trimis din SUA ca a ajuns in țara ? Sau o forma de urmărire dacă ar exista ( tracking number) ca aștept de 3 luni și nici in răspuns! Mulțumesc :)